Dag 14 Page - Sedona

27 mei 2019 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Die hobbelrit van gisteren had toch zijn sporen achtergelaten.
Toen ik uit bed kwam voelde ik me beroerd en was ik niet helemaal fit.
Ik had om half 10 een afspraak met een native guide om de Blue Canyon te bezoeken.
Dus toch om half 7 eruit om alles in te pakken ,want mijn 4 overnachtingen waren voorbij .
Ik zou vandaag in Tuba City slapen.
Rond half acht reed ik weg en ik was nog maar net Page uit en het kwam er met bakken uit.
Wat ik allemaal over me heen heb gekregen , soms moest ik gewoon vaart minderen want de weg was overspoeld.
Tijdens de rit dacht ik al van dat gaat niks worden die trip naar de Blue Canyon.
Maar ik vond dat ik toch op de afgesproken plaats moest staan om te overleggen.
Net voor half tien stond ik er maar er was  niemand te zien.
Ik heb een half uur gewacht en ben toen weggereden , nog steeds door regenbuien.
Vervelend maar aan de ene kant kon het me niks schelen want het was er echt geen weer voor en ik had nog niets betaald.
In Tuba City ben ik eerst even nog een verlaat ontbijtje gaan scoren en daarna naar het Motel gegaan.
Het was pas 10 uur dus echt nog geen tijd om in te checken ,plus ik had zoiets van moet ik hier de hele dag door zien te komen?
Bij het Motel had ik internet en heb toen gekeken naar het weer voor de komende dagen.
Ook voor morgen want ik zou naar de Northrim van de Grand Canyon gaan.
Op de site hiervan werd al aangegeven dat het de komende dagen erg koud zou zijn en vaak zou gaan sneeuwen.
Toen heb ik besloten om uit dit gebied te vertrekken en mijn programma om te zetten.
Flagstaff was vandaag ook niet veel dus keek ik nog verder naar het zuiden.
Op woensdag zou ik de Oak Creek Canyon gaan bezoeken bij Sedona.
Dus ik heb alles gecanceld en een Motel genomen in Sedona.
Morgen kijk ik verder of ik hier nog in Sedona blijf of dat ik al een dag eerder in Phoenix ga bivakkeren.

Toen ik op mijn kamer op het internet ging kwamen er 3 berichten van mijn guide binnen.
Wat blijkt nou terwijl ik aan het rijden was probeerde hij mij te bereiken.
Helaas niet gelukt dus ook niet leuk voor hem ,maar ik stuur hem nog een bericht om alles uit te leggen.

Ok, allemaal veranderingen die je soms moet doen om je reis leuk te houden.

1. Nannie Beijaerts:
    28 mei 2019
    Ah jammer Dick. Ook daar komen je verwachtingen niet altijd uit..
    Misschien toch tijd om de Peperbus weer eens te zien ha ha.
    Ik wens je de laatste dagen nog heel veel mooie ervaringen om mee terug te nemen in je "rugzak" en voor je fotoboek.

Audoe !
  2. José:
    28 mei 2019
    Ach wat jammer nou, is je dag letterlijk in het water gevallen. Ik bewonder je doorzettingsvermogen, ondanks dat je je zo beroerd voelde, ben je toch op de afgesproken tijd en plaats op komen dagen. De gids wilde waarschijnlijk al eerder aan je doorgeven dat het niet door zou gaan, je hebt in ieder geval via e-mail nog een uitleg kunnen geven.
    Goed dat je je schema hebt omgegooid, het moet inderdaad wel leuk blijven allemaal. Als een geplande tour met kou en sneeuw te maken gaat krijgen, dan weet je natuurlijk wel wat er niet gaat gebeuren.
    Ik hoop dat je de zonnige kant op kan gaan en wie weet kun je je laatste dagen in Phoenix nog met veel plezier en bijzondere dingen gaan afsluiten.
    Slaap lekker bij en maak er het beste van!
  3. Anne:
    28 mei 2019
    dat is jammer dat de weersomstandigheden niet echt mee werken vandaag. Goed dat je dan de reisplannen omgooit. Het moet wel een leuke reis blijven (en dat is ie, zo gaaf). De weersomstandigheden moeten dat niet verpesten.
  4. Caroline:
    28 mei 2019
    Ach lieverd, wat een tegenvaller!! Jammer dat het tegen het eind van je reis zo slecht weer is. Dan kun je maar beter alles omgooien en het betere weer opzoeken. Ik hoop dat dat ook gaat lukken en dat je de finale van deze trip goed gaat afsluiten!! Jou kennende zal dat ook wel goed komen! Ook hoop ik dat je na een goede nacht weer een beetje fris en fruitig en na een goed ontbijt een mooie goede dag gaat beleven! Go for it!! XXX
  5. Dirk:
    28 mei 2019
    Jammer Dick shirt happens. Maar je blijft positief dat eind mei voor wat goed weer betreft toch voor daar vroeg is is toch bijzonder. Zal ook met de hoogte te maken hebben denk ok. Hopelijk betere laatste dagen fingers crossed .
  6. Theo:
    28 mei 2019
    Wat een beetje pech maar jij blijf lekker positief en dat vind ik weer heel leuk !!