Dag 7 Escalante - Hanksville

20 mei 2019 - Hanksville, Utah, Verenigde Staten

Mijn auto had vanochtend een wit dak maar erger nog, op de voorruit zat de sneeuw vastgevroren.
Later zou mijn buurman uit Michigan even mijn ruit afkrabben.
Op dat moment was het eigenlijk nog mooi droog weer en de zon deed zijn best om er doorheen te komen.
Toen ik naar mijn Diner ging voor het broodnodige ontbijt kwamen er al mensen terug.
Hij was gesloten ! Wat nu , niet zoveel diners hier maar nog wel een Subway.
Op de weg naar de waterval van gisteren was ik een koffiehuis tegengekomen dus dacht ik daar ga ik wel een bakkie doen met een muffin.
Maar eerst moest de auto afgetankt worden en nog belangrijker er moest lucht bij de banden .
Tenminste het dasboard knipoogde de hele tijd al van "banden"!!!!!!
Nou dat was nog even een gedoe want ondertussen was het gaan natte sneeuwen en flink koud geworden ook nog,dus je begrijpt wel dat ik die kleine rot dopjes er haast niet opgeschroefd kreeg .
Er zat trouwens ook geen meter op dus ik heb maar wat gedaan , linksvoor is nu keihard en de rest wat minder.
Weer genoten van de mooie weg , die fietser niet tegengekomen en verderop dus bij de Kiva Koffeehouse een cappucino genomen en eggs en toast , dus toch nog een breakfast.
Bij Boulder heb ik nog een foto genomen van een berg en als je goed kijkt zie je links een hoodoo, ingezoomd en die foto komt erna.
Na Boulder ging de weg omhoog en reed ik eerst in de zon langs besneeuwde weiden en bossen en langzaam ging de temperatuur naar -3 en het begon te hagelen en te sneeuwen .
Allemaal mooi maar ik moest natuurlijk wel na het bereiken van de top (2900 meter) veilig beneden komen.
Eenmaal beneden bleef het regenen, daarna even weer droog en dan weer regen.

Voordat ik wegreed had ik al iets gevonden om vandaag te gaan doen .
Omdat ik er toch langskwam had ik even de site van Capitol Reef NP bekeken.
Heel veel viewpoints en ik zag een leuke trail , dus daar ging ik voor.
Ik ben in 1999 al een keer in dit park geweest maar toen kwam ik van de andere kant.
Nu zag ik het toch anders en was erg onder de indruk van de schoonheid van al die rotsen .
Ja dit park heeft zeker wat! Ik vond altijd van niet.
Maar goed de viewpoints allemaal bekeken en bij een ervan stond ik even te wachten totdat het minder ging regenen.
Opeens zag ik dat een vrouw was gevallen, dus gelijk de helpende hand aangeboden en ervoor gezorgd dat de wonden op haar beide handen schoon werden en heb ik er wondspray opgespoten.
Nee, nooit bij de BHV gezeten maar misschien toch wel talent.
Nog een leuk gesprek gehad met haar en toen ging ik verder naar de Hickham Bridge trail.
Een leuke trail naar een natuurlijke brug en gelukkig was het even droog.
Maar toen ik het park uitreed begon het weer keihard te plensen.
Onderweg had ik nog wat willen doen maar als het morgen beter weer is rijd ik nog even terug.
Eenmaal ik Hanksville aangekomen was het droog en later na zes uur zelfs een zonnetje nog.
Ik was deze keer al om 2 uur bij mijn Motel Whispering Sands  terwijl je pas om 3 uur kon  inchecken.
Gelukkig deed ze de deur open en zorgde ervoor dat ik mijn keycard had .
Een wat betere kamer deze keer , ook eens lekker

Cu Later!

1. Caroline:
    21 mei 2019
    Wat zal het koud geweest zijn!! Brrrr.... Het ziet er prachtig uit en super om doorheen te rijden. Ik hoop toch dat het weer snel wat warmer en gezelliger gaat worden!! Gezond weer op en een mooie dag in het verschiet! XXX
  2. Anne:
    21 mei 2019
    Ondanks de kou een fantastische omgeving Dick, ik ben jaloers, wow wat een mooie reis maak je weer.
  3. José:
    21 mei 2019
    Nou, dat was leuk wakker worden met al dat ijs op je voorruit. Dan weet je eigenlijk al dat het een koude dag gaat worden. Maar op de foto's waar de sneeuw dan ligt, heeft het toch ook wel iets magisch hoor. Maar dat komt dan waarschijnlijk omdat ik in Wellington maar 1 keer sneeuw gezien heb in 33 jaar.
    Het Boulder Park is ook prachtig hoor. De hoodoo is toch best een speciaal iets. Je vraagt je af hoe het overeind blijft staan, maar de erosie neemt natuurlijk alleen het zachte steen weg. Het geeft mooie vormen aan het landschap!
    Grappig dat met het bekijken van het Capitol Reef National Park, je mening is veranderd omdat je er deze keer vanaf de andere kant inkwam. Ook hier weer mooie foto's!
    Jammer van het weer vandaag DJ, hopelijk voor de komende dagen wat betere weersverwachtingen. Weer veel plezier morgen en doe voorzichtig!
  4. Walter:
    Wel gaaf die sneeuw.⛷️
  5. Corine:
    21 mei 2019
    Jammer van de kou, maar ondanks dat tóch weer mooie dingen gezien én een goede daad verricht!
    De foto's zijn weer schitterend, leuk om je reis in woord en beeld te volgen!
  6. Miranda:
    21 mei 2019
    Brrrrr😱hoop dat je je daar ok op voorbereid had. Wederom mooie omgeving, met die sneeuw lijkt het nog mooier👍🏻Ik duim voor je dat je je sneeuwkettingen niet nodig hebt 😉❗️
  7. Huub:
    22 mei 2019
    Goed bezig Dick, jammer dat je talent zo lang verborgen was :-). Je had mooi in mijn BHV ploeg gepast.