Dag 8 Warming Up For Tomorrow

24 juni 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

De dag begon eigenlijk weer veel te vroeg.
Om vijf uur was ik al weer klaar wakker.
Het voordeel is wel dat ik dan  rustig aan kan doen.
Ik begon de dag met een lekker ontbijt bij de Moab Diner.
Wauw ,dat was me even lekker en ook een goed begin, want ik kon er weer tegenaan vandaag.
Beide trails lagen  redelijk dicht in de buurt en ik zou vandaag maar 85 miles rijden.
Een keer ook geen dirtroads dus de Jeep werd niet nog vuiler.
Dus al vroeg begonnen aan de trail van 6,7 km v.v bij Fisher Towers.
Dit is de naam voor een groep van 3 zandstenen monolieten.
De hoogste is de Titan ,deze is 274 meter hoog.
De groep is genoemd naar een mijnwerker die in dat gebied heeft gewoond.
In het begin liep ik een hele tijd in de schaduw maar toen ik na weer wat klauterpartijen de hoek omging liep ik in de zon.
Onderweg toch best wel vaak gestopt en een praatje gemaakt met mede hikers .
Het was weer een erg speciale tocht en aan het einde had ik een mooi overzicht over Echo Canyon.
Ja en dan weer terug , ondertussen was het weer flink heet geworden en werd de trail weer wat zwaarder.
En zo merk je dan opeens dat het weer snel kan veranderen ,want het werd donker en het ging zacht druppelen.
Heel even geschuild onder een stenen paraplu , maar ik kon gelukkig alweer snel verder.
Het liep tegen twaalf uur dus ik kreeg een beetje trek , bij de parking hadden ze geen overdekte picknickplaatsen dus ging ik al op pad naar mijn volgende trail.
En ik hoopte dat ik dan onderweg wel een geschikte overdekte plaats zou vinden.
Ik had geluk , zodoende dus even de tijd genomen om te lunchen en bij te komen.
Mijn volgende trail lag aan de weg waar ik gisteren langskwam toen ik van die heftige weg kwam.
Op deze trail krijg je de Bowtie Arch te zien en de belangrijkste is de Corona Arch.
Nou ik kan je vertellen dat toen ik uitstapte op de Parking dacht van moet ik echt in deze hitte wandelen?
Veel te heet , het was rond een uur of 1 dus niet prettig.
Toch ertegen aan gegaan  want ik wilde dit graag zien.
Dan merk je toch dat je daarvoor al zo’n trail hebt gedaan maar veel drinken helpt  en vooral doorstappen.
Deze waren dus ook weer van een aparte klasse en nadat ik foto’s had genomen ben ik lekker in de schaduw gaan zitten van de boog.
Gelukkig daarna zonder heatstroke de auto bereikt en lekker even bijgekomen op mijn Motel kamer.
Morgen moet ik er flink tegenaan , een trail naar Druidarch en Chesler Park .
Dit ligt in het zuiden van Canyonlands NP en daarvoor moet ik eerst 80 miles voor rijden .
Dus deze jongen vertrekt al om 5 uur want ik wil de hitte voor zijn .

Fijn weekend allemaal!

1. José:
    25 juni 2022
    Dat is wel heel vroeg wakker, maar zoals je zegt dat heeft ook z’n voordelen. Je bent nu onderhand alweer een week onderweg en met wat jij er allemaal al hebt ingestopt, zou ik twee weken nodig hebben!
    Mooie foto’s weer van een prachtige tocht en de Corona Arch is machtig imposant. En dan die kleuren, je blijft je ogen uitkijken.
    Zo te horen is het morgen ook weer ‘action packed’ voor je, alvast veel plezier en welterusten voor straks!
  2. Dirk:
    25 juni 2022
    Moge maat. Ja t blijft prachtig al die figuren die ieder voor zich in de stones kan of wil zien.

Je heb wel bizar zware trails uitgezocht, hopelijk houden de knietjes en de rest of the body het, maar daar gaan we maar wel van uit
    Heej.
    Het lijken af en toe wel kathedralen en dan die e.t. in de muur gaaf man.
    Prettig weekend en veel bekijks maar dat heb je wel geregeld.
  3. Caroline:
    25 juni 2022
    Ieder nadeel heeft zijn voordeel zoals je vriend Johan altijd zei. Je bent goed bezig in die warmte! Zo te lezen een voorproefje voor wat komen gaat. Hopelijk nu een goede nacht voor een zware dag die komen gaat. Het ziet er allemaal amazing uit, dus zal het zeker goed komen! Zorg goed voor jezelf! XXX
  4. Eric:
    25 juni 2022
    De ene dag is nog mooier dan de andere. Hele mooie fotos weer. Gelukkig voelen wij de hitte niet :)
    Veel plezier en succes morgen weer!
  5. Anne Wedzinga:
    25 juni 2022
    Die figuren in die stones, waanzinnig mooi.