Dag 15 Sedona - Phoenix

28 mei 2019 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Mijn keuze om te verkassen naar het zuiden was juist.
Toen ik de gordijnen open deed zag het er buiten prachtig uit ,een stralende zon!
Toch pas laat op pad gegaan want ik wilde niet te vroeg aankomen bij mijn volgende Motel.
Via een mooie weg gereden naar Sedona en ondertussen alle viewpoints meegepikt.
Daarna kwam ik via de Chapelroad bij een mooie tegen de rotsen aangebouwde RK kerk, the Chapel of the Holy Cross.
Ik had weer eens geluk want er was nog een parkeervak vrij maar daarna moest ik nog wel naar boven lopen.
Maar goed dat ik dat had gedaan want de kerk was mooi en buiten dat ,een prachtig uitzicht op de omgeving.
Verderop ging ik de Schnebly road op om even weer een dirtroad te nemen ,nou daar kwam ik snel van terug.
Wat een heftige hobbelige weg , ik heb maar een paar honderd meter gereden en besloot om maar weer terug te gaan.
Gelukkig was de weg naar mijn volgende doel Crescent Moon Rock SP wat makkelijker.
Een klein parkje wat bekend staat om zijn mooie uitzicht op de Oak Creek Canyon.
Hier heb je een leuk klein beekje waar de plaatselijke bevolking lekker kan ontspannen en genieten van het water.
Alles ook zo mooi aangelegd en onderhouden , dat kunnen ze hier wel!
Ok , dus lekker van dit park en het weer genoten maar het was tijd om weg te gaan.
Ik had vanochtend nog gekeken voor nog wat opvulling van de dag en mijn keuze was gevallen op de Gold King Mine bij Jerome.
Hiervoor moest ik de bergen in en dat was een leuke rit.
Bij Jerome moet je dan nog een mijl rijden naar de ghosttown Haynes.
Het heet de Gold King Mine maar de mijn krijg je niet te zien .
Het zijn voornamelijk oude spullen , allerlei troep en auto's door elkaar bij en in de oude huisjes.
Oftewel een hele grote Junkyard!
Ik was er in de buurt maar ik zou er geen honderden mijlen voor omrijden.
Van hieruit via een stateroad en de interstate naar Phoenix gereden, waar het spitsuur was en ik nog in de file kwam.
Lang geleden!
Voor morgen heb ik ook al iets verzonnen , ik ga naar de Organ Pipe Cactus NM.

That's all folks! cu later!

o ja in Phoenix was het 28 graden , heerlijk!!!!!

1. José:
    29 mei 2019
    Wat heerlijk dat de zon weer schijnt voor je, letterlijk en figuurlijk. En dan ook gelijk 28 graden, wat een verschil! De foto's zijn dan ook weer prachtig!
    The Chapel of the Holy Cross is wel heel bijzonder, ik kon op de foto de ingang niet vinden. Het is in ieder geval wel een hele klim, maar inderdaad mooi om op die hoogte het landschap te kunnen bewonderen.
    De junkyard is heel apart, maar ik begrijp dat je er niet voor zou omrijden. Het moet je ook boeien natuurlijk; ik had zelf ook liever wat meer van de mijn gezien.
    Dus nu in Phoenix aanbelandt, ik hoop dat het mooie weer er voor je blijft morgen. Veel plezier bij de Organ Pipe Cactus NM en voor straks welterusten!
  2. Nannie Beijaerts:
    29 mei 2019
    Heerlik weer die blauwe lucht. Dan ziet alles er zo wie zo mooier uit. Het lijkt wel een oude Amerikaanse film als ik de foto's zie. Altijd mooi om even een kerk binnen te gaan. Ik blijf nog even een stukje meereizen. Hier wordt het ook heerlijk weer aankomend weekend. Cheerio
  3. Sandra:
    29 mei 2019
    Hi Dick, ik volg je dagelijks en wat n prachtige reis en foto s maak je! Erg leuk om zo mee te reizen! Geniet van de zon nu👍🏼🌞🌞🌝🌞🌝
  4. Miranda:
    29 mei 2019
    Vind t wel wat hebben , die yunkyard. Zoiets kan je ook op de route 66 tegenkomen. De auto hier zijn alleen nog niet zo mooi opgeknapt als in Cuba! Wie weet! Geniet van t weer 👍