Dag 6 Escalante

19 mei 2019 - Escalante, Utah, Verenigde Staten

En waar gaat het vaak om tijdens de reis? De weersvoorspelling!
Nou die zag er dus voor later op de dag niet goed uit.
Dus kon ik ochtends vroeg nog naar Zebra slotcanyon via de dirtroad.
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan. Niet omdat ik voor ochtends bang was dat die weg blubberig zou worden,maar omdat je bij de ingang van de Zebra door een waterpoel moet .
Nou met deze kou is dat niet verstandig , dus blijven die slot canyons aan de Hole in Rock road op het lijstje staan.
Toen moest ik iets anders verzinnen en vond dat gelukkig snel .
Dus na mijn ontbijt op pad naar Lower Calf Creek Falls.
Over de prachtige state road 12 (zie mijn filmpje)
Onderweg bij diverse scenic points gestopt en genoten van het uitzicht.
Bij 1 van die plaatsen stond een eenzame fietser, fiets vol bepakt.
Helaas was hij niet zo spraakzaam maar ik kon wel uit hem krijgen dat hij van Seattle (noordwest kust) naar Bosten  (noordoostkust ) fietste!
Hij had het over totaal 4000 miles! Respect!
Later kwam ik hem bij de trail ook weer tegen , dus onderweg gaat ie ook nog wandelen.

Nadat ik bij de parking via een enveloppe in de bus had betaald voor de trail ,kon ik er tegenaan.
Net zoals gisteren ook weer door een Canyon maar deze was wat breder.
Hier was het wel wat drukker , dat komt natuurlijk ook omdat het aan een doorgaande weg ligt.
Onderweg maakte ik kennis met een Amerikaans stel uit Florida en we hebben de trail samen afgemaakt.
Lekker lopen kletsen over alles en nog wat.
Dan blijkt toch weer dat de Hollandse toerist vaak veel meer gezien heeft van het land als de Amerikaan.
De trail ging ook lekker snel zo en opeens zagen we door de bomen in de verte de waterval.
Nou toen ik ervoor stond had ik weer zoiets van pffff geweldig .
Wat een beauty!!! Waarom had ik die niet op mijn programma????
Ook weer een aanrader en je hebt gelijk een leuke tocht gedaan.

Afscheid genomen van het stel en toen weggereden.
Maar waar naartoe??
Omdat het nog steeds redelijk weer was koos ik voor een trail die ik eigenlijk morgen zou doen.
De trail naar de Vulcano of Cosmic Ashtray.

Daar moest je weer via een andere dirt road komen .
En die dirt road was wel wat zwaarder dan gisteren.
Uiteindelijk aan de trail begonnen , het zou 90 minuten lopen moeten zijn.
Maar het was zwaar , de ene keer door rul zand en de andere keer weer over rotspartijen(heuvels).
Het ging niet lekker en ondertussen begon het hard te regenen.
Dus na 65 minuten gaf ik het op en toen had ik er pas 2,5 km op zitten.
Jammer maar misschien toch verstandig.
De weg terug was nog zwaarder en je begrijpt hoe blij ik was dat ik die Kia zag staan.
Ik ben gelijk weggereden want ik was bang dat door de hevige regenval de weg onbegaanbaar was geworden.
Dat viel op zich wel mee maar ik moest wel met de 4WD stand  sommige heuvels bedwingen en dat ging maar net.
Uiteindelijk alles goed gekomen.
Voor morgen had ik nog wat te doen aan die Hole in the rock road maar die laat ik rechts liggen.
Ik ga verder over die mooie weg naar Hanksville!

Bye Bye!

1. Anne:
    20 mei 2019
    Wat een fantastisch mooie foto's Dick, geweldig.
  2. José:
    20 mei 2019
    Wat een verandering in plannen al niet kan opleveren. Wat geweldig mooi die waterval met al die mooie kleuren in de rotspartij. Waarschijnlijk is de waterval nu nog meer spectaculair door de regenval, dan komt er nog meer water nog sneller naar beneden.
    Wel verstandig om niet de geplande route aan te houden, je moet er niet aan denken om vast te komen zitten met de Kia.
    Jammer dat je niet meer bij de vulkaan (asbak) kon komen, maar het moet wel leuk blijven natuurlijk.
    In Nieuw-Zeeland kun je een vulkaan zien op White Island, dus misschien nog in de herkansing als je ooit deze kant opkomt.
    Veel plezier op weg naar Hanksville morgen, blijf ervan genieten!
  3. Miriam:
    20 mei 2019
    Wat een mooie reis Dick en weer tot in de puntjes voorbereid. Goed dat je geen risico neemt......Nog een hele fijne en mooie reis verder en geniet ervan! Kijk weer uit naar de volgende mooie foto's.
  4. Miranda:
    20 mei 2019
    Het blijft spannend hé! Succes verder met deze prachtige reis👍🏻
  5. Walter:
    21 mei 2019