Dag 17 Even An End Has A Start !

3 juli 2022 - Salt Lake City International Airport, Verenigde Staten

De laatste dag voor vertrek en gelijk ook het laatste verslag.
Ik had zelf geen spullen meer om te ontbijten dus ben ik om 8 uur maar even naar Perkins gereden.
Van tevoren alle spullen weer bij elkaar geraapt zodat ik mijn hotel nu de boel kan herpakken.
Er stond niet veel op het programma voor vandaag dus was het meer een reisdag.
Maar voordat ik de lange rit ging maken ben ik eerst naar de Shoshone Falls gegaan.
Helaas was er niet over de volle breedte een waterval maar wat er naar beneden kwam was genoeg.
Ik heb vandaag de iets langere route genomen , dus via Nevada en dan kom je voordat je Salt Lake City bereikt eerst langs de Bonneville Salt Flats.
Hier zijn dus vaak de snelheidsrecords gevestigd met snelheden van  wel 1000 km per uur.
De zoutlaag is op sommige plaatsen wel meer dan 1,5 meter dik.
Ik heb er even op gereden maar me gewoon aan de snelheid gehouden.
Het klopte ook wat ze zeggen dat er een optische illusie voorkomt , de bergen rondom lijken echt te zweven boven het zout.
Heel vroeger was dit Lake Bonneville maar is dus al een hele lang tijd geleden opgedroogd.
Van hieruit was het nog wel een uur rijden naar mijn mooie Hotel vlakbij de airport.
Alle spullen uit de auto gehaald en goed gekeken of er niets was achtergebleven.
Nu op mijn kamer mijn laatste verslag schrijven van de laatste dag.
Het was een weergaloze fantastische trip , waar bijna alles klopte en ik gezegend was van perfect weer.
Zoveel mooie dingen gezien , mensen ontmoet en mezelf helemaal moe gewandeld.

Ik wil iedereen bedanken voor het meereizen en ook degene die hebben gereageerd!
Het verslag heb ik voor mezelf gedaan want ik lees het later nog wel eens terug.
Maar ook graag gedeeld met jullie en misschien hebben andere USA gangers er wat aan.

Morgenmiddag vertrekt mijn vlucht om 14.40 uur en zal ik rond 8.15 uur landen op Schiphol.
Ik hoop dat de situatie binnen en buiten Schiphol een beetje normaal verloopt.

Deze reis eindigt ,maar er start op 23 augustus een nieuwe reis!
Dan gaan wij samen naar Amerika , deze reis kan je ook volgen ,maar dan via een andere link.
Waarschijnlijk staan er een heleboel van jullie al van de vorige keren op de volglijst.

Bedankt nogmaals ! Het gaat jullie goed!

1. José:
    4 juli 2022
    Wat een mooie afsluiting van de fantastische tijd die je hebt gehad, deze zul je niet snel vergeten. En inderdaad, wat heb je mooi weer gehad!
    Wat een prachtige foto’s en video van een mooie waterval, zeker de moeite waard om dat gezien te hebben.
    Die zoutvlaktes zijn ook wel heel apart, alsof je op sneeuw rijdt.
    En dan staat het aantal te berijden kilometers ineens op nul. Wat zal de tijd hard gegaan zijn voor je, maar wat je erin hebt gestopt, is werkelijk bewonderenswaardig. Geniet nog heerlijk na op de lange vliegreis terug naar Nederland. Bedankt voor het delen van de vele verhalen, foto’s en video’s, het was iedere dag weer uitkijken naar het volgende avontuur. Wat heerlijk dat jullie samen naar een volgende vakantie in Amerika kunnen uitkijken, je kunt alweer gaan aftellen. Welterusten weer en safe travels home!
  2. Dirk:
    4 juli 2022
    Nou vent de koek is weer ff op.
    Paar mooie laatste foto's en leuk verslag.

Denk moe maar voldaan naar t krabbegat.
    Op naar de volgende belevenis,dan saampjes.

Goeie reis terug en lekker nagenieten.

Take care.
  3. Eric:
    4 juli 2022
    Ondanks dat je deze dag als reisdag had, toch nog mooie laatste plaatjes, mooie waterval en heel apart die Zoutvlakte.
    Goeie reis naar huis!
  4. Anne Wedzinga:
    4 juli 2022
    bedankt voor de verhalen en prachtige foto's Dick, ik heb mee genoten! Graag volg ik je weer op jullie volgende trip! Veilige terugreis naar Nederland.
  5. Els en ad:
    Hoi Dick,
    Wat een belevenis mooie verhalen wat een onderneming je verhalen zijn heel mooi om te lezen, zoals je het hebt meegemaakt zo schijf je het. mooi gedaan, voor straks een fijne en goede vlucht met een warm welkom thuis.

Groetjes.
    Krabbe(g)Adje uit Hoeven
  6. Miriam:
    4 juli 2022
    Ik heb weer genoten Dick, van je verhalen en je prachtige foto's!!!! En jij hebt weer een fantastische reis gemaakt......op naar de volgende........Een goede reis terug en veilig weer thuis!!!
  7. Caroline:
    4 juli 2022
    Het zit er op! Het is voor jou waarschijnlijk nog sneller gegaan, als voor ons. Terwijl ik de dagen ontzettend snel voorbij vond vliegen. Het is een geweldige reis geworden waarvan ook ik heb mee genoten!! Leuke verhalen om te lezen en prachtige foto's! Ik heb de smaak ook al te pakken en kijk uit naar onze ook weer hele mooie reis, die je voor ons in elkaar hebt gezet!! Ook deze laatste dag ziet er weer super uit! Mooi uitzicht bij die waterval! En die zoutvlakte, wat bijzonder!!! Via deze weg wens ik je een goede en rustige terugvlucht en reis en can't wait to see you!!! XXX
  8. Anita:
    4 juli 2022
    Wat een mooie reis weer, met mooie herinneringen.
    Weer genoten van je reisverslagen en prachtige foto's.
    Goede reis terug.
  9. Sylvia:
    4 juli 2022
    Hoi Dick ,het was fijn om je reis te volgen !
    Hele mooie foto's gezien en in het rotsige gebied waren het bijna allemaal foto's van kunstwerken, schitterend! En dan die mooie luchten erboven, geweldig !
    Waar waren de vogels ?
  10. Desiree van der Kroon:
    4 juli 2022
    Bedankt voor de mooie verhalen en prachtige foto’s!!
  11. Sandra:
    4 juli 2022
    Wat een prachtige reis heb je gemaakt en schitterende verhalen en foto s!
    Dank je wel dat ik een beetje mee mocht op reis :-)
  12. Miranda:
    5 juli 2022
    Was idd een prachtige reis met schitterende foto’s. Daar kan je wel even op teren. Bijzonder ook zo op de zoutvlakte. Ik wens je een goede terugreis zonder veel problemen. Tot snel
  13. Adrienne Heeren:
    5 juli 2022
    Wat een mooie reis heb je gehad, ik heb genoten van je mooie foto's en verhalen. Goede reis terug en tot snel.
  14. Michael:
    9 juli 2022
    Hi Dick, 17 eventful day to read. We were lucky to meet you on our trip! We hope you arrived save and together with your baggage at home and looking forward to your next trip!
    Stay curious, Michael and Doreen