Dag 8 Hanksville - Bluff

21 mei 2019 - Bluff, Utah, Verenigde Staten

Vandaag was het gelukkig een ander weerverhaal toen ik naar buiten keek.
Blauwe lucht, wolken en een klein beetje zon.
Ik dacht ik ben gelijk weg en ga die trail van gisteren nog doen en ook even langs de Factory Butte.
Rond een uur of 7.15 uur liep ik daar al rond ,zonder ontbijt maar dat kon later nog wel.
Via mijn gps wist ik precies waar ik de auto moest parkeren en diezelfde gps wees me ook de weg naar mijn bestemming Long Dong Silver 1 en 2
Via net een beetje droog geworden kleiweg was het flink ploegen ,maar het was heerlijk weer en de zon was aan het vechten om achter die wolken vandaan te komen.
Wel weer heel apart dat je daar zo vroeg over de vlakte loopt.
Nou het is gelukt ik heb ze beiden gezien en vond ze prachtig ,vooral de laatste.
Geweldig toch dat de wind en het water zoiets uit rotsen laat ontstaan.
Terugtocht ging iets sneller wat ik kon me op een gegeven moment op de auto orienteren.
Daarna stukje verder gereden om de mooie berg de Factory Butte te bekijken en hij was mooi!
Stond ook inmiddels  mooi in de zon .
Op die diezelfde dirtroad moest ik een afslag nemen om naar de Moonscape overlook te gaan.
Nou ik zag het al meteen , veel los zand dus gelijk de 4WD aangezet.
Eenmaal boven aangekomen kreeg ik een prachtig overzicht van de vallei beneden , mooie zwarte bergen en heuvels.
Aan de andere kant van die bergen oefenen ze nog steeds met maanlanders/wagentjes , daar heb je dus het Mars Desert Research Station.
Weer terug gereden naar Hanksville en kon toch rond 10 uur nog een ontbijtje scoren.
Wat een begin van de dag , Lucky me!
Ok , voor de rest van de dag had ik nog 2 doelen op het programma staan .
Allereerst ging ik naar Little Egypt via de prachtige state road 95.
Dit is een klein gebied met rotsformaties en hoodoos.
Je kunt er toch wel redelijk makkelijk doorheen lopen, alleen als het heeft geregend ligt er van dat rode zand wat tussen de stenen is weggespoeld op de grond , oppassen voor uitglijden dus.
De hoodoos, die bestaan uit Entrada Sandstone, hebben overwegend een mooie rode kleur, en daarbij vaak een witte band. De rode kleur wordt veroorzaakt door ijzeroxide, terwijl de witte band het gevolg is van chemische reacties.(dit volgens ontdekamerika.nl)
Al met al een leuke bezienswaardigheid waar je wel even bezig bent.
Hierna ging ik verder richting de Leprachaun Canyon.
Dit is dus een slotcanyon , via een leuke wandeling over de rivierbedding en langs de canyonrand kom je bij de ingang.
Op een gegeven moment wordt het natuurlijk steeds smaller .
Ik had de pech dat er 2 waterpoelen in de weg stonden ,maar ben er gewoon doorheen gelopen.
Alles nat ,maar ik had in de auto al sokken , schoenen en korte broek klaarliggen.
Nou , lekker zeg ,ga ik door die 2 de waterpoel , kan je niet meer verder want de spleet was nu zo smal geworden dat verder lopen niet meer kon.
Dus maar weer terug en dan voel je ook dat deze Tunnel ook een trekgat is ,wat een wind.
Lekker bezig geweest en vond het ook leuk en toch wel mooi.
Bij de auto alles verwisseld en nog even een broodje gegeten.
Naar Bluff waar ik zou overnachten was het nog 110 mile rijden dus snel op pad.
En daar heb ik van die weg kunnen genieten wat een uitzicht , prachtig !!
Nog gestopt bij  Hite Overlook en later de Colorado rivier gepasseerd.
Tot nu toe had ik eigenlijk gelukkig alleen nog maar mooi en goed weer gehad.
Maar bij aankomst in Bluff regende het ,maakte mij niet uit zat toch in het Motel.
Morgen blijf ik hier ook nog overnachten ,maar moet nog wel iets erbij zien te vinden om te bekijken.

Cu 2morrow!

1. José:
    22 mei 2019
    Nou, je hebt je niet verveeld vandaag zo te lezen. Gelukkig was de bestelling voor beter weer overgekomen en ik kan me voorstellen dat je er dan juist van wil gaan profiteren. Maar om 7.15 's-ochtends?? Zo stop je natuurijk wel heel veel in je dag en ik denk dat je behoorlijk moe in Bluff bent aangekomen. Trouwens grappig dat er in Nieuw-Zeeland ook een plaats Bluff heet, helemaal aan het zuidelijkste puntje van het Zuider Eiland.
    Foto's zijn weer prachtig hoor en wat een uitzichten vanaf de top, alles is zoveel mooier met een blauwe lucht.
    Ik moest wel lachen om dat verhaal met die waterpoelen, ik zie het al helemaal voor me. En dan als je erachter komt dat al die moeite voor niks was, classic!
    Voor straks welterusten en hopelijk word je niet snotverkouden wakker. Morgen kan je het wat rustiger aan doen, maar jou kennende, gaat dat niet gebeuren. Veel plezier weer!
  2. Anne:
    ADEMBENEMEND!!!!!!!!!
  3. Dirk:
    22 mei 2019
    Mooi man zeg maar gerust prachtig mooie gebieden en weinig mensen ha ha . Ene hoodoo lijkt beetje vanuit bepaalde invalshoek op miss liberty. Heb al zoveel figuren gezien in alle formatie s prachtig. En lekker weer dat ook top natuurlijk, vooral met die mooie luchten erbij.
  4. Walter:
    Mooi hoor.👍
  5. Nannie Beijaerts:
    22 mei 2019
    Geweldig om je verslag weer te lezen en je prachtige foto's te bewonderen!! Ik leer ondertussen ook Amerika te ontdekken. Filmpje van Bluff Utah ook verrassend zeg.
    Je zult na zo'n drukke dag met zoveel indrukken toch wel een keertje uitslapen nu.
    Doe rustig éh..Zo te zien zit er niemand achter je.
  6. Carla:
    23 mei 2019
    wat ontzettend indruk wekkend. Zit met verbazing te kijken en te lezen