Dag 9 Bluff

22 mei 2019 - Bluff, Utah, Verenigde Staten

De weersvoorspellingen voor vandaag was ochtend's regen en zwaar bewolkt en voor middags opklaringen.
Dus heb ik vanochtend heel rustig aan gedaan.
Wat langer op bed blijven liggen en alles op mijn gemak gedaan.
Ik ben pas laat gaan ontbijten bij een diner Cafe Twin Rocks.
Daar hadden ze voor de USA erg lekkere koffie en de blauwe pannenkoeken waren zalig.
Nog even in de shop gekeken en nog wat souvenirtjes gekocht.
Daarna op pad naar de Recapture pocket en daar moest ik natuurlijk weer van de weg af , de dirtroad op .
Toch wel gaaf rijden als het wat natter is , vooral op de hellingen.
Een klein gebied met aparte rotsen .
Mede door slechte weer had het niet zo'n fijne uitstraling op mij .
Ik heb er nog geen uur rondgelopen en had het toen wel gehad.
Jammer maar You Can't Always Get Want You Want!
Daarna terug naar Bluff en heb ik daar een beetje rondgereden en daar kwam soms de blauwe lucht te voorschijn .

Tijdens de voorbereiding van deze reis keek ik ook altijd op Google maps/earth en zocht dan waar ik langs kwam, naar aparte landschappen.
Bij Bluff zag ik een ovale rots , leek eerst een beetje op een vulkaan. (zie foto 2351)
Deze lag in het midden van de weg 2351.
Ik wist dat ik in Bluff nog veel tijd over zou hebben dus had deze trip gepland.
Maar eerst ben ik nog even bij de rivier de San Juan gaan kijken waar ze begonnen met raften.
Verleden jaar al gedaan dus nu even niet.
De afslag naar weg 2351 had ik in mijn gps gezet dus dat ging makkelijk.
En ja weer een dirtroad , ik begin het nog leuk te vinden om lekker door de modder te rijden.
Het ging allemaal voorspoedig ,alleen aan het eind werd het erg rotsachtig en dan ben altijd wel bang voor de scherpe stenen.
Auto geparkeerd en naar de afgrond gelopen en ja hoor het was een gooseneck , alleen geen water meer.
Ik denk dat de ingang dichtgeslibd is en dat de rivier nu gelijk naar links stroomt.
Zo'n gooseneck heb ik al eerder gezien maar het was toch een beetje avontuurlijker om erbij te komen.
Terug naar de UT state road163 en toen zat ik eigenlijk dichtbij Mexican Hat waar we in 2016 voorbij zijn gekomen .
Toen hebben we ondermeer de Valley of Gods bezocht.
Dat hoefde voor mij niet meer maar dacht ik ga even op mijn gemak bij die sombrero kijken.
Toch een leuk ritje met weer erg mooie landschappen.
Ondertussen was het hier ook wel zonnig en een blauw luchtje.
Afgeslagen bij de Mexican Hat viewpoint en betere foto's genomen dan in 2016.
Toen zijn we er langs gereden en toen hebben we vanuit de auto een foto genomen.
Alles weer gezien daar even getankt en back to Bluff.
Het was inmiddels een uur of 4 dus einde oefening en lekker buiten voor mijn kamer zitten.
Kwamen er ook nog even kolibries suikerwater drinken dus mooi uitzicht.
En toen gebeurde het , ik kreeg een email binnen van de Horseshoe Bend Tours.
Ik had voor morgenmiddag laat een tour geboekt naar Alstrom Point .
Een tour bij Lake Powell en die kan je alleen met hun doen.
Je ziet dan een mooie zonsondergang en je begrijpt het wel ,ze hebben hem gecanceld vanwege het slechte weer.
Nou dat was balen !!!!
Komt wel weer goed , er is nog genoeg te doen dus ga ik weer iets anders plannen.

Al met al een dag die begon met van hoe kom je hem door en die met wat meer licht en betere temperatuur eindigde.

Bye Bye!

1. José:
    23 mei 2019
    Dus toch een lekker rustig ochtendje, heerlijk hoor. Gelukkig kwam het zonnetje er nog even bij in de middag. Zoals ik al opmerkte bij een van je foto's, is iedere canyon toch net weer even iets anders. Vanaf grote afstand lijkt het allemaal dezelfde kleur, maar als je dichterbij komt zijn de kleuren zeer uiteen lopend en de vormen juist weer heel verschillend.
    Wat ontzettend jammer dat je Lake Powell Tour niet door kan gaan, maar als je de zonsondergang niet kunt zien, heeft het natuurlijk weinig zin. Maar ik kan begrijpen dat je toch best wel teleurgesteld bent. Maar wie weet wat je ervoor in de plaats gaat vinden en misschien is er elders op je pad een onverwachte mooie zonsondergang 😁🌞
    Wat mooi he, die kolibri's. Ik heb ze voor het eerst gezien toen ik op vakantie was in Pleasanton California. Bij vrienden hadden ze ook die bakjes met suikerwater hangen en daar kwamen ze in grote getalen op af. Het gezoem van de vleugels, dat geluid was zo prachtig en soms oorverdovend.
    Nou, voor morgen weer nieuwe avonturen en hoop dat je er weer veel plezier aan mag beleven. Truste!
  2. Dirk:
    23 mei 2019
    Moge maat bij jou nacht😉 zonde van t weer, maar je weet er nog genoeg van te maken toch.
    Wel mooi en gaaf hoor dit minder toeristische gebieden met die dirtroads.
    Beleef de reis wel mee hoor,sla je weer thuis bent es goed evalueren.
    Veel plezier verder stuur pluvius maar naar hier , tis hier hordroog.