Dag 12 Page

25 mei 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag een makkelijke dag , dus niet veel op de planning staan.
Maar wel gewoon op tijd op want ik moest me rond 8 melden bij Horseshoe Bend Slot Canyon Tour voor de Secret Canyon Tour.
Gelukkig was het dichtbij , gewoon bij een kantoor in een winkelcentrum.
Daar werden we in luxe veewagens met zitplaatsen  geladen en moesten we toch zeker een half uur rijden voordat we er waren.
Wat me gelijk al opviel was dat we maar met 12 man waren.
En verder bij de slotcanyon was er geen groep meer .
De gids vertelde nog wat over hoe het in zijn werk ging en ook gaf hij aan iedereen uitleg hoe zijn telefoon qua foto's nemen het beste zou werken.
Weer wat geleerd!
Toen vertelde hij dus dat we eerst door de canyon zouden lopen en als we dan eruit waren zeker 50 minuten hadden om terug te lopen door de canyon.
Huh? Ik geloofde het eerst niet , mijn ervaring is dat je als vee er doorheen word geduwd en dan is het klaar.
Geweldig , lekker op je gemak kijken en foto's nemen en iedereen was relexed.
Drie jaar geleden ben ik door de Lower Antelope Canyon gegaan en die was ietsjes mooier maar deze was ook top!
Beter dan die van gisteren.
Aan die 50 minuten had ik wel genoeg dus buiten de canyon nog even staan praten met de gids.
Hij vertelde dat er meer dan 100 slotcanyons zijn in de buurt en dat er steeds meer families ze gaan exploiteren.
Na deze tour even langs de Walmart want al mijn frisdrank was op en gelijk weer broodjes gekocht.
Op mijn kamer even bekeken wat ik de rest van de dag zou gaan doen.
Allereerst ben ik naar de brug van Lake Powell gegaan en heb daar rondgelopen over de rotsen.
Toch wel een tijdje mee bezig geweest en ik merkte dat het toch al flink warm was geworden,

Hierna naar het visitors center en foto's genomen van de dam en de canyon.
Vervolgens naar de Wahweap Overlook en de haven.
Daar liggen ook voor miljoenen in het water. Ze hebben hier ook van die grote houseboats .
Als de boten uit het water worden gehaald moeten ze gecontroleerd worden en afgespoten worden.
Ze hebben hier last van de Quagga mossel.
In het noordwesten en zuidoosten van de Verenigde Staten vormt de explosieve verspreiding de laatste tien jaar een groot probleem.
Bij het verlaten van het terrein staat een controlepost en worden ze allemaal gechecked.

Daarna naar heel klein rotsgebied gegaan waar je een soort wave kon zien op de rotsen.
Het was even een leuke klim en heb het gevonden maar niet zo speciaal.
Ik hoop dat ik morgen de echte ga zien.

Nou verder nog wat plaatsjes bezocht en naar huis gegaan om te genieten van mijn biertje.
Avonds een heerlijke steak op en nog een wandelingetje gemaakt om alles te laten zakken.
Nou morgen gaat het spannend worden.
Als je met de Wave tour mee wil moet je daarvoor ingeloot worden.
En anders doe ik nog voor de Coyote Buttes Tour mee.
Word ik daar niet voor ingeloot dan ga ik de White pocket tour doen.
Hiervoor moet ik een uur naar Kanab Utah rijden en ik vertek om zes uur want ik verlies weer een uur door de Utah time.
Keep your fingers crossed for the Wave Tour

1. José:
    26 mei 2019
    Weer een mooie dag met veel zon, heerlijk. Prachtige slot canyon! Ik zat toevallig gisteren Indiana Jones; The Last Crusade te kijken (30 year anniversary) en daar kwam ook een slot canyon uit Utah in voor. Het blijft toch heel bijzonder en de kleuren combinatie oranje/roze is werkelijk schitterend. Gaaf dat je er nog 50 minuten kon blijven kijken en de foto's zijn prachtig (goed naar de uitleg geluisterd).
    Lake Powell is ook prachtig, klopt het dan dat dit in de buurt is van Alstrom Point waar je had geboekt om naar een zonsondergang te gaan kijken, maar werd afgezegd? Weet niet of je kan overwegen om het alsnog te doen, er zijn nog 4 plekjes vrij voor zondag 26 Mei. Dan moet je natuurlijk wel weer op tijd terug zijn van de Wave Tour, als je daarvoor ingeloot zou worden. De tijd zal het niet toelaten denk ik, maar je weet maar nooit.
    Weer genoten van je verslag, ik zal voor je duimen dat je morgen met de Wave Tour mee kan, we gaan het weer horen. Veel plezier weer en truste!
  2. Susanne De vos:
    26 mei 2019
    wat een mooie reis maak je Dick, en elke dag weer leuk om je verhaal te lezen , geniet er nog van.
  3. Caroline:
    26 mei 2019
    Het ziet er allemaal weer prachtig en bijzonder uit! Genoeg te zien daar in ieder geval!! Ik duim voor je dat de wave tour gaat lukken. Enjoy your day!! XXX
  4. Dirk:
    26 mei 2019
    Gaaf hoor lijkt idd veel op antilope. Tis gelijk stuk fijner met de zon hoor, vasthouden dat ding,nou ja vasthouden figuurlijk dan heej. Nog paar daagjes genieten man.
  5. Miranda:
    Schitterende foto’s❗️❗️
  6. Nannie Beijaerts:
    26 mei 2019
    Genoten van je verslag en foto's !!