Dag 11 Page

24 mei 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Het leek wel een foto van een zomer vakantiefolder toen ik uit mijn raam keek.
Eindelijk mooi weer!!!!
Een keer op mijn kamer ontbeten en daarna naar het bedrijf gereden waar ik de Antelope Canyon X ga doen.
De native americans , in dit geval de Navajo stam , hebben vaak op hun familiegrond een slotcanyon, en daar hebben ze geluk mee, want daar kunnen ze veel geld mee verdienen.
Niet normaal meer als je ziet hoeveel toeristen daar op af komen.
En ik moet zeggen alles wordt in goede banen geleid.
Zelfs de invasie van de Chinezen.
Altijd grappig om te zien hoe ze zich gedragen.
Drie jaar geleden heb ik de Lower Antelope Canyon gedaan en daar waren er toen ook heel veel.
Deze Canyon bestond uit 2 delen , het laatste deel waar ik kwam vond ik mooier , daar zat meer kleur in en was donkerder.
De gids helpt je met foto's nemen , die kennen echt alle gsm's en camera's
Ondanks mijn eerdere ervaring was dit ook een mooie tocht.
Daarna naar mijn motel gegaan om mijzelf te verkleden want ik zou een kajak tour gaan doen.
Hier was ook alles goed geregeld.
Bij het strand bij Lake Wahwheap werden de boten te water gelaten en konden we aan de slag.
Mooie omgeving om te varen en alles ging wel goed ,maar toch kreegg ik last van mijn rug .
Ik had te weinig steun bij mijn rug.
Als we in Frankrijk bootje gingen varen op de Ardèche dan had je meestal zo'n ton als steun in je rug, hier dus niet.
Een heel eind gepeddeld en daarna gingen we even aan land om door een kleine canyon te lopen.
Daarna moesten we vanaf dat punt terug naar het strand en dat ging echt heel moeilijk.
Op een gegeven moment vroeg hij of hij moest duwen.
No way ! Op eigen kracht terug gekomen maar vraag me niet hoe.
Maar het was toch een leuke tocht en fijn om met de anderen op te trekken.
Bij terugkomst in motel , lekker voor mijn kamer gezeten in het zonnetje met een pilske.
Volgens de admiraal van ons flottielje hadden we 5 miles afgelegd.

Het was een mooie dag!
En morgen weer meer zon en warmer!

1. José:
    25 mei 2019
    Hoera, eindelijk de zon weer in zicht, daar word je gelijk een stuk vrolijker van!
    Die slot canyons zijn toch wel ontzettend mooi en speciaal en wat je zelf ook al zei; de tweede is mooier door de kleuren en omdat er meer diepgang in zit.
    De kayak trip zag er ook uit om te smullen, wat een bijzonder landschap, zo apart! Prachtige foto's weer.
    Jammer dat je problemen kreeg met je rug, ik kan me voorstellen dat je zonder steun alle kracht uit je onderrug moet halen en dat kan pijn gaan doen. Maar je hebt het volbracht, hopelijk heb je er de komende dagen niet al teveel last van.
    Wat fijn dat het weer voor morgen ook weer zonnig wordt en warmer, ga er weer iets speciaals van maken. Veel plezier voor dan en slaap lekker!
  2. Adrienne Heeren:
    25 mei 2019
    Echt gaaf om te doen, en wat is het mooi daar zeg. Idd jammer van je rug. Hopelijk blijft de zon de komende dagen nog schijnen. Veel plezier
  3. Miranda:
    25 mei 2019
    Wat moet je je toch nietig voelen tussen al die overweldigende en kolossale gebergte. Prachtig!