Dag 3 Mesquite - Cedar City

16 mei 2019 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

Het was vandaag meer een dag om me wat verder te verplaatsen met maar 1 bezienswaardigheid.
Qua inspanning zou het dus een makkelijke dag worden.
Ik was toch weer om 4 uur wakker maar ik ben er pas om 5.15 uur uitgegaan, toch wel lekker.
Voordeel is dat ik me niet hoef te haasten , lekker alles rustig inpakken en de auto inladen.
Ik had gezien dat ze in Mesquite een leuke ouderwetse diner hadden dus ging ik daar ontbijten.
Het zag er allemaal wel mooi uit, alleen het ontbijt was iets minder dan ik had verwacht.
Daarna nog even de Walmart bezocht voor verse broodjes en yoghurt en toen kon ik dan eindelijk op pad.
Het weer was al iets minder dan de dag ervoor , nog maar 21 graden .
En onderweg zou het zelfs zakken naar nog maar 11 graden.
Het eerste stuk was weer over saaie interstate en ik was blij dat de state road een wat mooiere blik gaf.
Mijn doel was vandaag Cathedral Gorge State Park en ik moest hier toch maar wel even 268 km voor rijden.
Onderweg begon het weer al wat verder te veranderen en kreeg ik al te maken met wat kleine buitjes .
Gelukkig bij aankomst in het park was het droog maar wel fris,  15 graden .
Ik moet zeggen dat dit park me toch beviel , ik had er minder van verwacht dus een aanrader als je erlangs komt.
In dit kleine park heb je rotsformaties die bestaan uit kleiaarde van vulkanische oorsprong.
Dit gesteente is erg zacht wat natuurlijk betekent dat het erg vatbaar is voor erosie (wind/water/vorst).
Het park heeft zijn naam ook te danken aan de vormen die er door die erosie zijn ontstaan.
Tussen die formaties kun je door smalle kloven lopen en zie je dus dat er tussen de klei een laag vulkanisch gesteente zit.
Voor de formaties lag een soort van pas gesmeerde vloer van  klei wat was weggesijpeld naar beneden.
Ondertussen begon het weer te regenen en voelde de inmiddels 11 graden ook erg koud aan , brrr.
Ik moest nog de noordkant bezoeken en ik ben blij dat ik dat toch nog heb gedaan ondanks de regenbuien.
Niet bepaald het weer om even lekker rond te lopen en mooie foto's te maken maar ik kon het nog goed zien , een mooi ravijn met apart gevormde rotswanden.
Snel weer de auto in want het bleef maar doorregenen.
Van hier uit was het nog zo'n 132 km naar mijn overnachtingsplaats Cedar City.
Onderweg passeerde ik de stateline en kwam ik in Utah.
Dit betekende ook dat het een uur later was ,dus scheelt het nog maar 8 uur met Holland.
Toen ik mijn auto parkeerde bij het Stratford Court hotel vond ik het al raar dat de Parking helemaal leeg was .
Op de deur stond dat ik me moest melden bij het hotel El Rey Inn ernaast .
Wat bleek nou , het was low season , dus dan hevelen ze gasten over naar het andere .
Maakte mij niks uit want mijn kamer was mooier en groter! En ik kreeg er een ontbijt bij.

Helaas ziet het weer er voor de komende dagen er niet goed uit.

Regen en kou en op grote hoogtes gaat sneeuw vallen.