Dag 2 Las Vegas -Mesquite

15 mei 2019 - Mesquite, Nevada, Verenigde Staten

Wat een enorm gave dag vandaag!
Geweldig dat alles is gelukt wat ik wilde doen!
Tijdens de voorbereiding had ik gelezen dat de rit naar Little Finland niet zo makkelijk zou zijn.
Dus had ik al zoiets van o jee als ik maar geen lekke band krijg of vast kom te zitten.
Je zit namelijk in een gebied waar je alleen met satelliet telefoon kan bellen.
Maar goed , ik ging ervoor!
Ik had vertrouwen in mijn Kia met High Clearence en 4WD.
Maar daarvoor had ik natuurlijk al eerst mijn nacht/ochtend ritueel gehad.
Waar ik al bang voor was gebeurde , half 2 wakker en daarna weer om 4 uur .
Toen besloten om er maar uit te gaan en rustig aan alles te regelen.
Ik moest de auto nog inrichten en daarna ben ik tegen 6 uur gaan ontbijten bij de IHOP ( International House of Pancakes).
Ik kreeg gelijk een grote bak koffie voor mijn neus en toen moest ik bestellen.
Omdat de porsies zo groot zijn stel ik altijd zelf maar wat samen.
2 pancakes, 2 eieren overeasy en bacon leek me wel genoeg en lekker.
Daar zijn ze ook niet moeilijk in en ze zei zelfs dan krijgt u het 55+ menu .
Whatever!
Het smaakte allemaal weer heerlijk en daarna was het tijd om de spullen uit de kamer te halen en op weg te gaan naar supermarkt Albertsons.
Rond half 8 liep ik daar al rond en het was me toch stil.
Alles kunnen vinden wat ik wilde hebben en toen kon ik op weg naar Little Finland!
Little Finland heb ik via andere USA fanaten ontdekt en dit was 1 van de drie belangrijkste doelen van mijn reis.
Het is een klein gebied met grillig gevormde rotssculpturen.
Heel erg fragiel, wat je dus ziet aan de de resten die op de grond liggen.
Om hier te komen werd sinds dat er mensen komen gewaarschuwd dat je een goede auto moet hebben en gps .
Dus dat had ik geregeld!
Achteraf moet ik zeggen dat sinds het Bureau of land of management dit gebied beheert er wat betere wegen zijn en ook borden staan hoe je er moet komen.
Maar toch ! De rit was wel heel gaaf! Nadat ik van de saaie interstate was afgegaan , begon de rit met een wat mindere asfaltweg , soms washboarded.
Al met al toch goed te berijden en mijn angst om lek te rijden werd al wat minder.
Daarna ging deze weg over in eerst grind weggetjes en daarna ook in zandpaden.
Ik merkte aan mijn Kia dat het goed ging , de auto had er weinig last van.
Uiteindelijk na 2 uur rijden kwam ik op het punt waar een coral staat en vanaf daar moest ik aan de wandel.
So Far So Good!
Eerst even wat broodjes gegeten en ervoor gezorgd dat mijn rugtas voorzien was van genoeg water.
Want dat zou ik zeker nodig hebben, tijdens de trail was het namelijk 33 graden.
Wat een geweldige tocht was het , langs rotsen omhoog klimmen en ook wat vlakker terrein ,maar dat was dan wel rood zand waar je moeilijk doorheen kwam.
Het duurde alleen heel lang voordat ik de sculpturen had gevonden , ik denk dat ik wel 2 uur heb gelopen voordat ik ze zag maar onderweg er naar toe was het ook zeker de moeite waard.
In het begin liep ik ook voorzichtig bij de stenen , want ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje bang was voor ratelslangen ( kijk teveel discovery/nat.geographic)
Wat was ik blij dat ik op een gegeven moment ze ontdekte , daar was ik voor gekomen ! Prachtig!
Maar ik was helemaal kapot. Te weinig geslapen, jetleg  en de hitte.
Rond een uur of 2 kwam ik weer bij de auto, die ik gelukkig makkelijk kon vinden met mijn gps.
De terugweg ging soepel en rond 3 uur kwam ik bij mijn Hotel in Mesquite aan.
Ik had van tevoren gekozen voor het plaatsje Mesquite omdat ik na die zware tocht niet al teveel meer wilde rijden.
In Mesquite staan een paar Casino Hotels en daarvan had ik gekozen voor Hotel Virgin River.
Net zoals in Las Vegas bieden die goedkope kamers aan in de hoop dat de klanten dan veel geld gaan vergokken.
Nou bij binnenkomst wordt je al verwelkomd door een leger Slotmachines.
Gelukkig maakten ze niet zo'n herrie als in Vegas.
Nadat ik alles had geinstalleerd in mijn kamer ging ik maar eens rondkijken.
Het leek wel een bedevaartsoord voor gepensioneerden die zonodig moeten gokken .
Ok , dus qua doelgroep zit ik hier goed als retired mens.
Je kijkt echt je ogen uit naar wat er rond loopt.
Buiten de slotmachines en de kaarttafels kan je ook bingo spelen en gokken op sportwedstrijden.
Vooral de Bingozaal was wel aandoenlijk ,maar goed ze zijn van de straat en hebben het leuk.
Een mooie afsluiting van een zeer intensieve en vermoeiende dag , maar het was het waard!

1. Anne:
    16 mei 2019
    Weer leuk om je te volgen. Niet verdwalen he.
  2. Nannie Beijaerts:
    16 mei 2019
    Hey USA fanaat. Wat leuk om je verhaal weer te lezen! Geweldig dat je het 1e obstakel hebt overwonnen en je auto en je knie heel zijn gebleven. De moeite waard dus zo te lezen wat voor moois je hebt gezien en gevoeld.
    Veel plezier nog...enjoy en doe voorzichtig. Je bent tenslotte ook 55+
  3. Caroline:
    16 mei 2019
    Het is goed begonnen!! Mooie foto's en leuk verhaal!! Ga ervoor en ik wens je alle dagen veel moois en plezier!!
  4. Huub:
    16 mei 2019
    Wat een bijzondere rotsfomaties.
  5. Dirk:
    16 mei 2019
    Wat een mooi begin zeg. Kreeg gewoon kippenvel zo mooi,geweldige foto’s weer ook o.k. Je kan goed de 200 jaarringen zien mooi hoor. Lekkker weinig toeristen denk ik toptien.
  6. José:
    16 mei 2019
    Wat een mooie dag vandaag en schitterende foto's, daar heb ik echt van genoten. Wat een apart landschap heeft Little Finland, heb net uitgevonden dat het dus niets met Finland heeft te maken, maar omdat de sculpturen veelal lijken op de vinnen van een vis. Maar je kunt er ook andere dieren in zien vind ik (met een beetje voorstellingsvermogen).
    Begrijpelijk dat je heel erg moe was, ik denk zo dat je vannacht wel lekker door zal kunnen slapen. Veel plezier voor morgen!
  7. Petra:
    16 mei 2019
    Hey Dick, we hebben nog niet eens bijgepraat en je bent alweer op reis....
  8. Miranda:
    17 mei 2019
    Prachtige foto’s met de rode rotsformatie’s. Herkenbaar. Volop genieten daar dus. Ik hoor dat je leeftijd je ook wat parten gaat spelen ;) fijn dat je reis tnt goed verloopt👍🏻
  9. Walter:
    17 mei 2019