Dag 3 A very nice hot sunday in Utah

19 juni 2022 - St. George, Verenigde Staten

Goodmorning to you all!

Ik had vannacht wel wat beter geslapen, maar dat was ook te verwachten na zo’n inspannende dag.
Vanochtend ben ik niet naar een diner geweest ,maar heb ik op mijn motelkamer een ontbijtje gemaakt. Dit samen met een bakkie koffie die ik bij de receptie had opgehaald.
Vandaag zou het dus een wat rustiger dagje moeten worden .
Alles dicht bij huis en dus weinig miles te rijden.
Ik ging wat later op pad dan gisteren want mijn eerste bezoek lag net buiten St.George.
Mijn eerste doel van vandaag was Snow Canyon SP.
Dit is een kleinschalig park , maar o zo mooi!
Toen ik als eerste bij de Outlook kwam moest ik een beetje denken aan The Garden of The Gods bij Colorado Springs.
Het is een prachtig aangelegd park met goede wegen en veel plaatsen om te stoppen.
Ze hebben zelfs een prachtig fietspad aangelegd en daar werd vandaag volop van gebruikt gemaakt.
Ik was er dus al heel vroeg en dat voelde goed , heerlijk zo rustig tussen en op de rotsen lopen terwijl je haast in je eentje bent.
Mijn eerste trail was de Petrified Dunes trail , deze gaat over goed aangeven wilde paden waar je ook veel boven op de rotsen wandelt en wat minder leuk ook door rul zand.
Daarna nog een stukje gereden en uiteindelijk de Sand Dunes trail nog gedaan.
O ja , ik dacht dat het park was genoemd naar de witte kleur die ook in de rode rotsen zit ,maar dat is niet waar , het park is genoemd naar 2 pioniers the Snow brothers uit de 19 de eeuw.

Mijn volgende park was maar 22 miles rijden en ook weer makkelijk te vinden.
Hier gold dus mijn annual pass niet en moest ik dmv geld in een  envelop te stoppen betalen.
Het Red Cliffs Recreatie Gebied is een heel klein parkje met hele leuke picknick plaatsen in de schaduw.
De hike zelf was makkelijk en dan kom je uiteindelijk bij een canyon .
Het zag er allemaal mooi uit , maar helaas was er geen water in de canyon .
Na een tijdje te hebben gewandeld  was het op naar mijn laatste doel.

Via een soort witte gravelroad moest ik toch wel zo’n 13 miles rijden eer ik bij de parkeerplek kwam.
Dit was best wel weer leuk rijden ,maar goed dat ik geen passagier naast me had want die was dus wel misselijk geworden.
Bij de parkeerplaats  heb ik nog een tijdje staan kletsen met een Amerikaans stel en achteraf was ik blij dat ik niet met hun de trail ben gaan doen. (zij liepen tot aan de klif)
Ik had via internet een trail gedownload waar je dus echt benden tussen de rotsen  gaat lopen.
Maar eerst moet je dan over een een wat breder rots wandelpad naar boven lopen en halverwege gaat dat pad over in rul zand.
Als je bij de klif bent aangekomen kan je dan naar beneden klauteren , voor mij altijd leuk om te doen.
Maar even terug naar de aankomst bij de klif , wat een geweldig  uitzicht , je ziet dan beneden zulke mooie gevormde sandstone rotsen.
Bij sommige rotsen zitten er blokvormige patronen in en er zijn er ook prachtige mooie rode lagen die er tussen liggen , deze lijken wel op versteende golven.
Eenmaal beneden ben ik lekker door en over de rotsen gewandeld en kon ik gewoon niet stoppen , wat een mooi gebied.
Ik ben dan ook afgeweken van mijn trail op mijn gps en ben gewoon mijn eigen gang gaan doen.
Na zo’n twee uur was het toch wel weer tijd om naar boven te klauteren. Dit ging gelukkig goed omdat ik dus de richting van mijn gps kon volgen, anders verdwaal je wel of je moet geluk hebben dat je cairns kan vinden ( dit zijn stapeltjes stenen die mensen wegleggen om de route aan te geven)
Eenmaal bij de auto aangekomen was ik dus weer even uitgeteld ,maar zo blij dat ik dit heb gedaan.
Een aanrader!
Ja , klaar voor vandaag dus terug naar St George en dat deed ik via dezelfde weg maar dan wel de andere kant op en moest ik dus zo’n 11 miles dirtroad rijden.

What a day!
Ik ga zo slapen , morgen moet ik er weer flink tegenaan.

Have a nice day!

And see you down the road!

1. José:
    20 juni 2022
    Wow, wow en nog eens wow! Wat een prachtige foto’s van zoveel mooie natuur. Je kijkt je ogen uit en ik kan me voorstellen dat je daar wel wat langer wilde blijven. De rotsformaties, vormen en kleuren tegen een strak blauwe lucht, zo mooi!
    In Nieuw Zeeland hebben wij aan de westkust van het Zuidereiland ‘pancake’ rocks, die deden mij een beetje denken aan de geribbelde rotspartijen op je foto’s, alleen zijn deze rotsen in Utah wel veel mooier gekleurd.
    Zo heb je al weer veel mooie dingen gezien in een tijdsbestek van 2 dagen. Slaap lekker voor straks en weer veel genieten morgen!
  2. Carla:
    20 juni 2022
    Prachtige foto’s weer, wat zal jij genieten. Ik geniet van je verhalen
  3. Caroline:
    20 juni 2022
    In één woord amazing! Weer een super mooie dag vol genieten! Prachtige foto's ook! Lekker slapen! XXX
  4. Jane:
    20 juni 2022
    Wat is het prachtig daar! Genieten!
  5. Adrienne Heeren:
    20 juni 2022
    Wat mooi daar, en die rotsen prachtig van vorm. Geniet verder van je trip.
  6. Anne Wedzinga:
    20 juni 2022
    wat een waanzinnig mooie foto's Dick! Wat heb je in zo'n korte tijd al veel moois gezien (en wij kijken over je schouder mee). Geniet volop!
  7. Dirk:
    20 juni 2022
    Ja schoon toch iedere keer weer nieuwe stukken of stukjes gaaf hoor.
  8. Nannie Beijaerts:
    In één woord amazing!!