Dag 14 She's A Rainbow

30 juni 2022 - Dillon, Montana, Verenigde Staten

Heerlijk ,lekker een keer pas laat vertrokken maar ik was toch wel op tijd wakker.
Geen ontbijt van Motel en ook geen diner bezocht ,dus koffie beneden gehaald en broodjes en een youplait yoghurtje gegeten.
Eigenlijk zou ik dus vandaag de Yellowstone ingereden zijn ,maar daar is net voordat ik wegging de boel even weggevaagd door overstromingen.
Dus toen heb ik het schema veranderd en dat ga ik dus vandaag doen.
Overigens zag ik op de site van Yellowstone NP dat het zuidelijke gedeelte wel weer open was ,maar vandaag mocht ik er niet want ik had een oneven cijfer op mijn kentekenplaat.
De toegang gaat dus tijdelijk even op je kentekenplaat.
Ik hoefde verder geen boodschappen te doen dus rond half negen reed ik weg richting het noorden .
Gisteren was ik dus in de staat Idaho aangekomen en vandaag was mijn eindpunt in Montana.
Bij Ashton moest ik van de weg af want ik zou een bypass road volgen die me naar de Mesa Falls zou brengen.
Wat een mooi gebied , ik kon lekker rustig rijden en hopen om wat wild te zien.
De Mesa Falls bestaat uit een lower en een upper Falls.
Ik wilde dit zeker doen maar ik had niet verwacht dat ik er zo lang zou blijven.
Het informatie center was al erg interessant , er werd heel veel tentoongesteld zoals dieren huiden , skulls en er was informatie over welke native americans hier hadden gewoond.
Buiten het aanschouwen van de watervallen heb ik ook nog een trail gedaan.
Daarna op weg richting Montana , via een mooie weg met prachtige valleien kwam ik uiteindelijk in het toeristische western plaatsje Virginia City.
Ja normaal hoeft dat niet voor mij ,maar ik ben toch gestopt en ik  heb even rondgelopen.
Nou ze hadden het goed voor elkaar daar , heel veel oude gebouwen waren ingericht als klein museumpje.
In een van de winkels (ja, waar ik een koelkastmagneet heb gekocht) vroeg ik de weg naar de cemetary van vroeger.
Boot Hill werd dat genoemd zei ze , ok whatever
Nou het stelde dus geen ene zerk voor .
We zijn er geweest en daarna door naar mijn Motel in Dillon.
Ik had al op de maps gekeken of ik te voet naar de Brewerys kon gaan en ja dat was maar 11 minuten lopen.
Die Amerikanen doen dat echt niet , alles met hun auto.
Bij beide brewerys een pilske op en helaas kon ik daar niet eten dus maar even een pizza gegeten .
O ja op de laatste foto zie je een oude bus(Greyhound?) , overal zie je dus in Amerika dat ze overal in wonen . Dit is dus gewoon een bus met een huisnummer!

See You Down The Road!

1. Geert:
  2. José:
    1 juli 2022
    Jammer dat je Yellowstone niet in kon en dat op basis van je kentekenplaat. Maar wellicht met de informatie die Geert je hebt gegeven, kun je morgen nog in de herkansing.
    Lekker een rustige start vandaag en wat een prachtig weer! De Mesa Falls zijn echt stunning en wat een mooie uitzichten weer, inclusief regenboog.
    Virginia City zou ook niet zo mijn ding zijn, maar het is inderdaad leuk om er eens een keer doorheen te lopen. En ook nog koelkast magneten gescoord, taak volbracht.
    Welterusten voor straks en voor morgen weer een fijne dag toegewenst!
  3. Anthony de Wit:
    1 juli 2022
    Mooi die regenboog d foto's zijn weer prachtig.
  4. Caroline:
    1 juli 2022
    Wat fijn! Even een dag tussendoor om rustig aan te doen en bij te komen. Prachtig gebied en waterval! Ook gaaf om in zo'n stadje te kijken waar het lijkt of de tijd heeft stil gestaan. Het is een mooie dag geworden met 🌈!
    Op naar morgen! XXX
  5. Eric:
    1 juli 2022
    Die regenboog was wel heel bijzonder, alsof hij er in gefotoshopped is. Ook leuk om dat oude western stadje te zien, zo uit de film.
  6. Anne Wedzinga:
    1 juli 2022
    Die oude gebouwen zijn geweldig om te zien, terug in de tijd! De regenboog in de waterval is fantastisch.
  7. Eric Ros:
    1 juli 2022
    Hoi Dik. Het is toch een mooi land, denk ik. Ik vind ook die waterval.erg mooi. Ik denk niet dat ik.zo'n reis alleen durf te maken. Misschien ben ik niet avontuurlijk genoeg ingesteld. Nog veel plezier verder .
    groetjes Eric
  8. Miranda:
    1 juli 2022
    Wat gaaf die regenboog, heel bijzonder dat je deze op de foto vast hebt mogen leggen. Ik had ook wel graag willen snuffelen tussen die ‘oude troep’😊
  9. Corine:
    1 juli 2022
    Wat een mooie dag, prachtige foto's, bijna onwerkelijk mooi, de regenboog! Geniet nog van je laatste dagen in the USA!
  10. Dirk:
    2 juli 2022
    She is like a rainbow. Wat een mooi nummer van je favoriete band. Prachtige foto.
    Wat ist weer schoon man. Wat een reis.
    Morgen de laatste echte belevingsdag alvast veel plezier.