Dag 16 Unforgettable , That's what you are

2 juli 2022 - Twin Falls, Idaho, Verenigde Staten

Vandaag dus mijn laatste trail en gelijk ook nog mijn laatste belangrijke bezienswaardigheid.
Ik was eerst van plan om gelijk om 6 uur te vertrekken naar de P van de Sawtooth Lake Trail.
Want je moet daar op tijd zijn voor een plekkie en ook om de warmte een beetje voor te zijn.
Maar de diner lonkte naar me, dus snel even een ontbijtje en daarna op pad.
De weg van Challis naar Stanley was er weer 1 van de buitencategorie , wat een mooie weg langs de rivier de Salmon.
Onderweg zag ik opeens een soort van rook , bleken het dus 2 Hot Springs te zijn .
Toch even gestopt voor een foto.
De parking was al redelijk druk bezet maar ik had gelijk een plekje.
Ik was blij dat het al druk was want dan zijn er al meer mensen die al aan de wandeling zijn begonnen.
Rond 8 uur Gps aan en gaan !
Het begin was natuurlijk een makkelijk parcours en ik had al besloten om het rustig aan te doen.
Dus werd ik al door een paar anderen ingehaald en daar ben ik een beetje bij gebleven.
Always in for a chat.
Het was weer genieten , mede dankzij het prachtige weer!
Uiteindelijk kwam ik op een hoogte dat er nog wat sneeuw lag.
Het eerste meertje Alpine Lake was al mooi en werd steeds mooier vanaf andere hoogtes.
Echt het klauteren van de vorige trails was niet nodig maar wel een lichte stijging en je moest oppassen dat je niet onderuit ging op het sneeuwpad.
Wat een mooie trail , een aanrader als je daar in de buurt bent en ook natuurlijk de US 93 en US 75 vanaf Darby naar Stanley.
Op een gegeven moment stond ik dus bij het Sawtooth meer maar dat viel een beetje tegen.
Nu bleek dus dat je nog wat hoger moest gaan , ja door de sneeuw en daar kwam je dan bij het mooie uitzicht over dit prachtige meer.
Ook apart was dat het nog een in een winterse uitvoering was.
Geweldig ook dat ze die tandachtige bergen die naam hebben gegeven.
Lekker de tijd genomen om alles goed te bekijken en ook ondertussen nog met een stel uit Boise staan kletsen .
Zij nam trouwens de foto’s van mij en zoals je ziet kon ze het niet laten om er zelf ook op te staan.
Hey Goodlooking!
Afscheid genomen van de plaats en the people en naar beneden gewandeld.
Onderweg werd het hartstikke druk met hikers die nog naar boven gingen.
Op een gegeven moment kwam er een jonge vrouw (Jocelyn) aan in een groen uniform en die heb ik even staande gehouden.
Ze was dus van de Forest service en die moeten de trails en de kampeerders in de gaten houden.
Voor 8 dagen gaan ze dan naar boven met volle bepakking en gaan dan de trails af en de camping grounds.
Ze moest het meeste optreden tegen kampeerders die de kampvuur regelementen niet goed opvolgden.
Om twee uur was ik beneden en toen ben ik na een korte rustpauze gelijk weggereden.
Mijn Motel stond vandaag in Twin Falls en dat was nog 3 uur rijden .
Helaas ook door plaatsjes waar het erg druk was.
Om 5 uur stond ik bij de receptie en kreeg de mededeling dat ze understaffed waren en de kamer dus nog niet klaar was.
Ok , toen ben ik maar alvast wat gaan eten.

Deze vakantie heb ik dus 4 supermooie en ook zware trails gedaan.
Deze was niet zo zwaar maar toch wel het mooiste vond ik.

Er zit ook nog een foto bij van wat roze sneeuw , daar hebben zich algen op gevestigd , ze noemen dat hier Watermelonsnow

Morgen ga ik op weg naar mijn laatste Hotel en dat ligt bij de airport van Salt Lake City.
Natuurlijk komt er dan een verslag en gelijk ook de laatste.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. José:
    3 juli 2022
    O wow, you kept the best till last. Ik weet dat ik in het begin van je reis het commentaar maakte of er nog trails overbleven die al die mooie landschappen en uitzichten konden overtreffen. Nou, dat antwoord heb ik nu en dat is een volmondig ‘ja’. Wat een prachtige dag DJ en wat een gigantische afsluiting van je tijd in Amerika.
    En dan de foto’s, woorden schieten dan echt tekort. Dat zijn van die foto’s die je in reis brochures tegenkomt, wat geweldig mooi!
    De Hot Springs zijn ook heel bijzonder om zomaar langs de weg tegen te komen, een dag vol verrassingen. En de watermelon snow is ook heel apart, nooit geweten dat er op/in sneeuw algen konden groeien.
    En dan nu back to where it all started, met een mooie tijd om op terug te kijken. En dan kun je weer gaan uitkijken naar de volgende trip samen met Caroline. Geniet nog deze laatste paar dagen en welterusten voor straks
  2. Dirk:
    3 juli 2022
    Man man wat een afsluiting t lijkt wel alaska wat gaaf.
    Wat een supermooie foto's kerel.
  3. Conny:
    3 juli 2022
    Jeee, wat schiterend weer iedere dag heb ik uitgekeken naar je schitterende verslag en mooie foto's .
    Je zou dit zo kunnen verkopen als een avontuur boek een reis door Amerika.
    Maak er nog een mooie laatste dag van goede reis terug
  4. Caroline:
    3 juli 2022
    Wow!!!! Awesome foto's!! Woorden schieten te kort.... Dit is ook geweldig! Een prachtige dag en trail moet dat zijn geweest! Van begin tot bijna eind een amazing vakantie!! Je hebt er 2 jaar op moeten wachten, maar dan heb je wel wat!
    Nu lekker slapen en nagenieten van wat je allemaal hebt gezien! Mooie dag morgen! XXX
  5. Carla:
    3 juli 2022
    Zo zeg , wat een mooie foto’s. Wat zul je genoten hebben, ik iig wel van al je mooie verhalen en foto’s
  6. Eric:
    3 juli 2022
    Knappe indeling van je reis, deze trail als laatste, geen woorden voor, Prachtig! Genieten!!!
  7. Susanne De vos:
    3 juli 2022
    Wauw deze trail was een mooie zeg, wat een mooie reis heb je gemaakt Dick, ik heb genoten van je verhalen en foto’s
    Alvast een goede reis, we zien je snel 😉
  8. Karin:
    Zooo mooii!!
  9. Miranda:
    3 juli 2022
    Mooie plaatjes met die weerkaatsing in het stille water 😍 dat wordt thuis weer een uitdaging om een selectie te maken ❗️Lekker bijkomen en nagenieten nu 😅
  10. Anne Wedzinga:
    3 juli 2022
    Het zijn weer "Awesome" plaatjes Dick! Geniet nog van je laatste "rust"dag. Goede reis terug
  11. Anthony de Wit:
    3 juli 2022
    Mooi hoor jel laatste trail
  12. Desiree van der Kroon:
    3 juli 2022
    Prachtige foto’s, wat een mooie omgeving! Wauw!! Genieten!!