Dag 10 Driving up North

26 juni 2022 - Vernal, Utah, Verenigde Staten

Je zou zeggen dat als je zo’n heftige trail hebt gelopen dat je dan zou slapen als een baby.
Ja tot 2 uur en toen was ik wakker maar gelukkig nog wel weg kunnen dommelen.
Uiteindelijk pas om 7 uur eruit en echt lekker op m’n gemak aan de dag begonnen .
Maar die begon slecht want mijn favoriete Diner was gesloten op zondag.
Eerst dacht ik dan ga ik wel bij de Mac een ontbijtje scoren maar gelukkig was er aan de overkant vd weg ook nog een diner.
Nou de French toast en de eieren en bacon waren weer super lekker.
Ok , het was tijd om uit Moab te vertrekken dus alle spullen weer in de auto geladen en daarna op weg naar de super en het tankstation.
Rond half negen reed ik dus pas weg uit Moab.
Vandaag zou het in vergelijking met de vorige dagen maar schaars worden wat betreft de bezienswaardigheden.
Het was meer een verplaats dag, maar natuurlijk had ik wel iets op de agenda staan.
Dus eerst richting Colorado gereden en daar heb ik het Colorado National Monument bezocht.
Een park met heel veel viewpoints en daar was het niet echt druk.
Ik was er dus nog nooit geweest en ik vond het wel mooi ,maar ik zou er niet heel veel miles voor omrijden.
Het lag nu enigszins op mijn pad dus meepakken die handel! Tevens werd het weer ook een beetje slechter weer boven het park.
Nog voordat ik het park zou uitrijden zou ik nog een trail gaan doen.
De Devil’s Kitchen Trail begon gemakkelijk over een hard pad maar later moest ik weer flink aan de bak , dus klimmen .
Uiteindelijk boven gekomen maar opeens begon het te regenen en te donderen dus vloog deze jongen even snel naar beneden over de rotsen,
Gelukkig heelhuids beneden gekomen en daarna heb ik nog even overdekt kunnen picknicken.
Ja en toen was het nog een heel eind naar mijn volgende doel en mijn Motel.
Vernal zou mijn eindstop zijn , dit ligt in het noordoosten van Utah en in een gebied wat weinig te bieden heeft .
In het gebied zijn veel gas- en oliemaatschappijen actief.
Een uitzondering is Fantasy Canyon, dit had ik natuurlijk gevonden via internetsites en dacht die pikken we gelijk mee.
Het is echt een heel klein gebied waar dus allerlei rots sculpturen staan in de kleur grijsbruin.
Ik ben er uiteindelijk terecht gekomen via gravelwegen ,die ook door de olietankwagens worden gebruikt.
Het deed mij denken aan de rots sculpturen van Little Finnland in Nevada waar ik in 2019 ben geweest (zie Solo !).
Leuk om te zien en het kwam op mijn weg ,maar niet speciaal hiervoor naar toe rijden.
Op weg naar mijn Motel kwam ik eindelijk wat wildlife tegen , Pronghorns!
Ok , ik kwam pas om 18.10 uur aan bij mijn Motel in Vernal.
Alles weer verhuisd van auto naar mijn kamer en daarna ben ik een lekker biertje gaan drinken bij de Dinosaur Brewhaus en ook nog even wat gegeten.
Ja weer eens een andere dag beleefd maar zulke heb je ook nodig anders kom je niet ver.
Morgen naar mijn volgende staat Wyoming!

Werk ze allemaal morgen!

1. José:
    27 juni 2022
    Flink wat kilometers gereden vandaag! Volgens de teller ben je nu net over de helft met nog 1700 kilometer te gaan. Wat ook vreemd is, is dat je volgens de kaart al in Daniel, Wyoming bent, maar dat komt misschien omdat Nieuw-Zeeland bijna een dag vooruit is op Amerika.
    De Fantasy Canyon geeft weer heel veel andere kleuren en vormen, alsof er ruggenwervels uitsteken of skeletten op de grond liggen. Het is weer eens totaal iets anders, maar Druid Arch is voor mij nu favoriet.
    Leuk dat je pronghorns hebt gezien, wat een prachtige dieren! Vernal ziet er inderdaad een beetje afgelegen uit, maar zolang je een lekker pre-historisch biertje kunt pakken, eten en slapen, is er niets verkeerd aan. Hopelijk had je je paspoort bij je om je te legitimeren bij de Dinosaur Brewhaus 😂. Welterusten voor straks, hopelijk slaap je in één keer door deze keer. Een mooie dag in Wyoming toegewenst!
  2. Carla:
    27 juni 2022
    Mooie foto’s weer. Bijzonder dat je zo weinig mensen tegen komt tijdens je wandelingen. Had verwacht dat veel meer mensen dat deden . Volgens mij geniet je met volle teugen
  3. Eric:
    27 juni 2022
    Je was zelf niet erg enthousiast, maar ik vond de foto’s best erg mooi en indrukwekkende rotsformaties. Ja je raakt verwend natuurlijk na al die mooie gebieden gezien te hebben :)
    Ben benieuwd naar Wyoming, plezier alvast!
  4. Walter:
    Was weer een mooie dag Dick 👍
  5. Caroline:
    27 juni 2022
    Ondanks dat het vandaag misschien wat schaars zou worden, zijn de foto's de moeite waard! Het wijd uitgestrekte landschap is prachtig en de pronghorns ook geweldig!
    Dat alles met een flinke reis toch weer een goed gevulde dag met een mooie en lekker afsluiting!! Weer goed gedaan! XXX
  6. Dirk:
    27 juni 2022
    Toch weer gaaf hoor pringhorn hebben toch ook iets Afrika achtigs vindt ik ze zijn prachtig.

Ook weer mooie sculpturen en kleuren.
  7. Miranda:
    27 juni 2022
    Een dagje iets rustiger aan kan ook geen kwaad. Idd toch mooie foto’s Even bijtanken en op naar de dag van morgen
  8. Nannie Beijaerts:
    27 juni 2022
    Jeh wat een verrijking.zo'n reis..je waant je in een heel andere wereld en een andere tijd. En zo knap dat je van die zware trails loopt. Ik begrijp dat je er energie van krijgt als je het doel weer hebt bereikt en de prachtige natuurverschijnselen aanschouwt. En helemaal alleen zo'n trail lopen is ook bijzonder....Lijkt me echt genieten met al je zintuigen.
    Mooie foto's weer. Suc6 weer!