Dag 2 A Sunny and Windy Day

18 juni 2022 - St. George, Verenigde Staten

De trouwe volgers van onze USA reizen weten wel wat er op de tweede dag geschreven gaat worden.
Allereerst natuurlijk het ochtendritueel. Hoe heb je geslapen?
Nou , ik ging dus pas laat naar bed en heb eigenlijk wel goed geslapen ,maar wel 2 keer wakker geworden en om half vier was het dan ook gedaan.
Ik kon niet meer slapen dus maar een beetje op mijn telefoon zitten kijken wat er was aan berichten.
Ten tweede komt er altijd het eerste bezoek  aan de supermarkt voorbij.
Ja , bij mij ook , vanochtend om 7 uur liep ik al rond in een Walmart  waar het nog lekker rustig was.
Daarvoor stond ik al om 6 uur op de stoep bij een ouderwetse diner.
Allereerst krijg je dan een emmer koffie voor je neus die ze later weer helemaal vol willen gieten.
Klinkt niet zo leuk en integendeel ze zijn hartstikke aardig!
Ik wilde een stack pancakes (3 stuks) bestellen maar dat raadde ze mij af want zoals ze zei they’re very big!!
Ok doe maar 2 dan, nou ze waren dus ook echt supergroot en die tweede paste niet helemaal.
Maar weer lekker genoten van mijn eerste dinermoment.
Ik moest vandaag een heel eind verkassen en had onderweg een tussenstop gepland bij Zion NP .
Maar niet het gedeelte wat iedereen kent en waarschijnlijk ook geweest is als je een rondje zuidwesten doet.
Nee, dit gedeelte heet de Kolob Canyon en ligt ten opzichte van het bekendere gedeelte in het noord westen.
Allereerst natuurlijk mijn annual pass gehaald bij het Visitor Center zodat ik bijna overal in de nationale en state parken gelijk naar binnen kan zonder te betalen.
En dan was het eindelijk zover , ik kon aan mijn eerste bezienswaardigheid beginnen .
Ik had besloten om eerst de scenic route te nemen tot aan de Timber Overlook trail.
Dit is een prachtig aangelegde weg van 5.3 miles  met diverse uitkijkpunten. En ik keek mijn ogen ook uit , wat een mooie route door de Kolob Canyon! Helaas zat de zon niet altijd mee als ik foto’s nam maar dat is ook niet het belangrijkste.
Na deze  geweldige ervaring was mijn eerste trail aan de beurt.
De Taylor Creek trail , dit is een 8 km lange trail door de canyon waar je constant de creek moet oversteken.
Het was een mooie inspannende wandeling door prachtige natuur en langs een kabbelend stroompje waar je tussendoor de prachtige canyonwanden zag.
Het toetje kwam aan het einde van de trail  nl een grot met 2 bogen .
Een geweldige cove , prachtig gekleurde wand en ook mooie groene planten die in de schaduw van de grot groeien.
De terugreis ging iets vlotter omdat ik verder geen foto’s meer genomen heb en aan het eind van deze 3 uur durende trip was ik dan ook bekaf.
Boven op de Parking even bijgekomen en daarna op pad naar mijn motel in  St.George waar ik 2 dagen ga verblijven
I call  it a day! Goodbye my friends!
Het is mooi geweest!
See You Down The Road!

1. Caroline:
    19 juni 2022
    Wat een mooie eerste dag om mee te beginnen! Het ziet er prachtig uit, mooi weer en geweldig natuur! Na twee jaar wachten is dit waar je voor gaat!
    Ook het ontbijt is weer als vanouds, much en big! Ik krijg de smaak te pakken! Leuk verhaal om te lezen en prachtige foto's! XXX
  2. Eric:
    19 juni 2022
    Mooi en wel ruig gebied. Bijzonder dat dit gebied dan minder populair is. Mooie start van je nieuwe avontuur!
  3. Dirk:
    19 juni 2022
    Mooi man, had me ff in kolob verdiend.
    En idd zo heb jij ook hele stukken gezien.
    Op Google natuurlijk altijd de meest ideale plaatjes maar je heb t mooi gezien en beleefd
    Zit weer in the pocket.
    Vandaag ook mooi programma zie ik op je spiekbriefje.
  4. Miranda:
    19 juni 2022
    Het blijft Prachtig dat rode berg gesteente 😍mooie trail. Lekker bijkomen nu voor je volgende avontuur
  5. Anne Wedzinga:
    19 juni 2022
    Geweldig verhaal, en dat bij de start, dat belooft wat voor de volgende dagen. Wat een schitterende natuur en foto's Dick. Ik heb even met je mee kunnen genieten. Enjoy!
  6. José:
    19 juni 2022
    Wat een volgepakte dag en wat heb je alweer veel gezien! Wat een mooie foto’s, vooral van de cove. Je stappenteller zal wel overgewerkt hebben vandaag en ik kan me voorstellen dat je behoorlijk gaar was. Maar dat is een tevreden vermoeidheid, hopelijk is de jetlag er nu een beetje uit en kun je straks heerlijk slapen. Bedankt voor de update en alvast veel plezier morgen!
  7. Carla:
    19 juni 2022
    Prachtige foto’s en wat zal je genieten
  8. Miriam:
    19 juni 2022
    Een goede keus geweest. Prachtige foto's!!!!
  9. Nannie Beijaerts:
    19 juni 2022
    Ook ik heb weer visueel mee genoten van het begin van je prachtige reis. Mooie foto's en de kilo's er ook weer afgelopen zo te lezen.
  10. Karin:
    22 juni 2022
    Fantastisch! Je inspireert me helemaal. Sterker nog, jap gaat najaar naar San Francisco. En ik tag along. Hij werkt en weet je wat? Ik ga ook een auto huren en touren. :)
  11. Yvonne Vleghels:
    29 juni 2022
    Ik ben even aan het inhalen hoor, maar wat een prachtige foto's al!