Dag 1 SLC here I come!

17 juni 2022 - Midvale, Utah, Verenigde Staten

Goodmorning!

Vandaag ging het dan echt gebeuren! Een reisdag dat wel en een lange ook.
Ondanks dat mijn vlucht pas om 17.00 uur zou vertrekken ben ik wel op tijd naar Schiphol gereden.
Deze keer niet op P3 parkeren maar een stukje verder bij de Q park in Amstelveen .
Mooie overdekte parking en de reis met het openbaar vervoer naar de vertrekhal was uitstekend.
Het enige wat me niet aanstond was dat bij de ingang mijn kenteken niet werd herkend. Het duurde wel 10 minuten voordat ik iemand te pakken had gekregen die op afstand de slagboom omhoog deed.
Toen ik mijn koffer zonder wachttijd bij dropzone had achtergelaten dacht ik valt toch wel mee die drukte.
Nou eenmaal boven bij de beveiliging zag het er naar uit dat het wel eens lang kon gaan duren.
Er stonden 7 lange rijen , uiteindelijk was ik binnen 1 uur en 5 minuten er doorheen.
Bij de marechaussee mocht ik ook zonder ellende doorlopen dus was ik rond half 3  overal doorheen.
Het vliegtuig vertrok op tijd en onderweg werden we goed verzorgd.
Rond 18.45 uur (8 uur verschil met Nederland) landen we op SLC airport.
Bij de immigratie zaten maar 2 mensen dus daar duurde het best wel lang ,maar gelukkig mocht ik door nadat ik even had verteld wat ik hier allemaal  kom doen.
De rental company zat op loopafstand en daar mocht ik dus weer een grote bak uitzoeken.
Ik werd zeer goed geholpen en kon uit diverse modellen kiezen , uiteindelijk bleef er een Dodge Durango en een Jeep Cherokee  over.
De Dodge was eigenlijk veel te groot voor mij in mijn 1tje dus reed ik niet veel later weg  met een mooie witte Jeep Cherokee.
Nou toen gebeurde het ! Ik was een afslag vergeten en toen moest ik de U-turn nemen onder de Interstate.
Linksaf en toen kwam er weer een stoplicht voor linksaf en die stond op rood.
Dus netjes ervoor staan wachten en eenmaal groen de Interstate weer op.
Opeens hele felle zwaailichten achter me , gelukkig was er gelijk een wat grotere plek om te stoppen.
Nou daar stond hij dan , een aardige politieman ondanks dat hij "driver license" wat op een hardere toon zei
Gelukkig was het papierwerk in orde en zei hij dat ik door had moeten rijden bij dat stoplicht.
Ok next time sir!
Verder geen gevolgen !
Nu inmiddels op mijn motelkamer , alles gereorganiseerd en de auto ingeruimd.
Tijd om zo te gaan slapen , wakker worden , weer slapen  and so on!
Ok Folks ,  See You Down The Road!

1. José:
    18 juni 2022
    Gelukkig goed op je lokatie aangekomen. Wat raar hè met die verkeerslichten. Toen ik in San Francisco was reed mijn vriendin ook de bocht om door een rood licht. Ik schrok me kapot, maar kennelijk kan dat zolang er geen ander verkeer is.
    Mooie wagen DJ, nu lekker even relaxen en dan kan het avontuur gaan beginnen, spannend hoor! Heel veel mooie en veilige kilometers toegewenst, uiteraard zonder verdere zwaailichten achter je 😅
  2. Eric:
    18 juni 2022
    Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen. Wel knap dat je binnen een dag de politie al op je nek hebt :)
    Nu starten met het echte genieten!!!
  3. Caroline:
    18 juni 2022
    Leuk verhaal om mee te beginnen en te lezen. De eerste belevenis al achter de rug! Hopelijk voor het laatst deze reis, deze ervaring! Nu lekker slapen en dan kan het grote genieten gaan beginnen! Can't wait tot read the best story XXX
  4. Sandra:
    18 juni 2022
    Leuk om je verhalen te volgen Dick! Je reisdag is zo te zien op een paar kleine hobbels na, goed verlopen!
    Mooie jeep, daar komt t vast goed mee
    En dan nu wandelschoenen aan en gaan met de mooie trails !
    Have fun
  5. Jolanda:
    18 juni 2022
    Goed begin is het halve werk Dick! Je kunt het maar gehad hebben🤣🤣 geniet van al je avonturen 😘
  6. Miranda:
    18 juni 2022
    Je trekt het aan hè 😂 ben benieuwd naar de rest van je verhalen 😊
  7. Carla:
    FIJNE VAKANTIE BEN BENIEUWD NAAR AL JE VERHALEN
  8. Corine:
    18 juni 2022
    Het begin is gemaakt! De start van een nieuw avontuur. Geniet ervan, kijk er naar uit om virtueel met je mee te reizen!
  9. Theo:
    18 juni 2022
    Top Dick !! Nu gaat het voor jou echt beginnen !! Geniet en ben voorzichtig in dr mooie Jeep hè 😉
  10. Theo:
    19 juni 2022
    Mooi verhaal Dick !! Ik vind het heel leuk om iedere dag met jou te mogen delen ! Geniet vooral van alles wat je ziet in de mooie Jeep 👍