Dag 5 Colours Colours

21 juni 2022 - Hanksville, Utah, Verenigde Staten

Waar zal ik mee beginnen?
Met mijn vreemde en niet leuke afsluiting van mijn dag of gewoon beginnen toen ik vanuit Hurricane vertrok.
Ok , ik volg de meeste stemmen ,want jullie willen het weten waarom er geen verslag was
Zoals de meesten wel weten plan ik mijn USA reis zeker 9 maanden van te voren.
Zo ook dus mijn motels bij Booking.com.
Voor vandaag had ik dus al lang geleden OYO Hotel in Hanksville geboekt.
Drie jaar geleden was ik ook in deze plaats en toen zat ik in het Whispering Sands Motel.
Ik had nu OYO gekozen omdat tegenover het restaurant slickrock zit dus minder ver lopen .
Kom ik vanmiddag aan in Hanskville staat er wel een sign met OYO Hotel maar geen Hotel meer!
Oyo, wat nu?
Ok to the point, na navraag bleek dit Hotel verleden jaar al in september overstroomd te zijn .
Raar dat ik dan een kamer heb kunnen boeken en dat voordat ik vertrok dit Hotel nog steeds werd aangeboden op Booking.com???
Ik hoop dat ik zodra ik internet heb dit kan oplossen met Booking.com en ook mijn creditcard kan checken of er iets is afgeschreven.
De makkelijkste oplossing was om bij Whispering Sands een kamer te nemen, goed motel alleen nu moest ik dus de hoofdprijs betalen.
Eenmaal in gechecked kwam ik op mijn kamer en probeerde op het internet te komen.
No way , mijn tab ook niet en zelfs mijn computer weigerde ook.
Geklaagd bij receptie en die zou een internetman erna laten kijken.
Ondertussen ben ik voor mijn diner naar Slickrock gegaan en daar had ik dus ook geen internet.
Zal wel aan de plaats liggen.
Als ik dit had geweten was ik een uur doorgereden naar Greenriver voor een goedkoper motel en wel internet (hoop ik).
Via de receptie een email gestuurd naar Caroline met de mededeling dat alles goed was maar dat ik geen internet had.
Wat is internet toch belangrijk tijdens zo’n reis.

Ok , heb je ook nog iets leuks meegemaakt vandaag?

Pas voor mijn doen laat wakker en ik stapte wel wat moeilijker uit bed .
Dit was het eerste Motel waar een ontbijt bij in zat en daar heb ik ook gebruik van gemaakt.
Het wafelbakken ging goed en kon ik zelfs iemand anders ermee helpen.
Wat heb ik daar toch vroeger ook mee gestunteld!
Na het ontbijt nog even verse broodjes en fruit gehaald bij de plaatselijke gewone supermarkt.
En toen op pad naar voor mij Little Bryce Canyon maar officieel Cedar Breaks National Monument.
De zon straalde al hevig en ik was net op tijd om normaal te kunnen fotograferen.
Je kon zien dat ze al een tijdje bezig waren geweest om de boel te verbeteren maar ze waren nog niet klaar want een deel van mijn trail was nog under constructure.
Wat een mooi park , geweldig om langs de rim te lopen en naar beneden te kijken.
Op sommige plekken kon je gewoon tot aan de rand komen.
Dit vond ik wel raar wat zoals je de foto kan zien zit er al een flinke breuk in die witte rots.
Dat staat op instorten!
Gelukkig is alles goed gegaan en blijkt dus dat mijn BMI voldoende [laat Rita dit maar niet lezen)  is om het niet te laten instorten.
Langs het pad was alles mooi aangelegd met prachtige bloeiende planten zoals de Aspen Bluebells en de Colorado Columbine.
Iets verderop veranderde de omgeving in een gebied met alleen maar bomen .
Dit komt omdat dit limestone grond is en daar groeit niet veel op.
Trouwens mooi verhaal over die Bristlecone bomen! Lees het maar !
Ok dus weer genoten van dit park! Nog even bij de shop geweest voor de magneten en daarna voor het eerst lekker buiten aan de picknicktafel gezeten en broodjes gesmeerd.
Trouwens bij de Park ranger even de foto’s laten zien van die pootafdrukken!
Nou zij en hij zeiden,  dat het een Beer was! Ach ja ……………..
Via een mooie country road naar Panquitch gereden en onderweg zag ik weer de rook van de brand in Bryce Canyon.
Ook mijn eerste wildlife gezien, alleen lagen die  wilddead op de weg , het is zonde!
Onderweg weer veel wegwerkzaamheden meegemaakt en ik heb ze gelijk allemaal gehad , stoplicht , vlagger en pilotcar.
Uiteindelijk via meerdere binnenwegen aangekomen bij Capitol Reef NP.
Daar was het dus al zo’n 35 graden.Drie jaar geleden kwam ik hier ook langs en toen had ik kou en regen. Wat een verschil nu met die zon erop!
Ik zou daar vandaag een trail hebben gedaan van zo’n 3 uur ,maar die heb ik laten gaan omdat het al laat was en ook omdat ik daar met Caroline in september terug kom.
Toen ik naar Hanksville reed dacht toch nog even langs de Factory Butte rijden , dus weer on a dusty road .
Deze heb ik dus ook 3 jaar geleden al gezien maar dat was ochtends en toen stond de zon erop.
Nu een beetje de zon van opzij dus ietsjes minder mooi voor de foto.
Ok daarna was het dus zoeken naar mijn Hotel , heel raar , je weet waar hij moet staan en dan is er niks.
Comedy Capers?
Morgen wordt weer een heftige dag maar meer wat betreft het ergens naar toe rijden.
Ik moet namelijk weer vd weg af en denk dat het een deep sand road is.
Als Jeep maar wil luisteren zal het wel goed komen.

Volgens mij was dit de langste dag van mijn trip.

Goodnight Sleep Tight

1. Miranda:
    23 juni 2022
    Oeps ,dat moet een raar gevoel gegeven hebben! Bizar. Gelukkig ben je bekend daar en heb je hetgeen op kunnen lossen . 👍🏻
  2. Carla:
    23 juni 2022
    Jee wat een avontuur. Idd vervelend als je geen internet hebt. Zal niks tegen Rita zeggen hoor
  3. Anthony de Wit:
    23 juni 2022
    Goed om te horen dat je niet verdwaald was, denk wel blijft het verhaal. Mooie foto's maat
  4. José:
    23 juni 2022
    Wat een dag, uiteindelijk allemaal weer goed gekomen, maar toch heel vervelend allemaal. Wij hebben dit afgelopen weekend gehad, geboekt voor een tafel in een restaurant en toen we aankwamen, werden wij verteld dat dit restaurant al sinds lockdown (2020) is gesloten. Waarom de website dan niet wordt aangepast, is mij ook een raadsel.
    Dit is dan maar een restaurant, het wordt een stuk lastiger als je hotel er niet meer staat. Ik kan me voorstellen wat er dan door je hoofd gaat.
    Wel weer prachtige foto’s van de tijd voordat je bij je ghost hotel aankwam. Wat is het toch vreselijk mooi daar! Geniet verder en hopelijk verder geen hobbels meer
  5. Caroline:
    23 juni 2022
    Bizar als je op de plek aankomt en je ziet alleen maar een open vlakte....dan denk je toch van heb ik iets gemist....
    Gelukkig is de beer gister niet op je pad gekomen! Verder vandaag weer een prachtige dag meegemaakt!
  6. Dirk:
    23 juni 2022
    Dacht al waar zit tie. Heb Caroline maar niet geapt, dacht al dat er zoiets zou spelen.
    Ben toch nog wat ongerust geweest maar dat ben ik veelste snel.

Gaaf weer hoor ja Brice in t klein prachtig.
  7. Anne Wedzinga:
    24 juni 2022
    Sta je wel vreemd te kijken als je een hotel hebt geboekt die niet meer bestaat. Natuurlijk weet je dat wel weer op te lossen. Opnieuw schitterende plaatjes Dick!
  8. Yvonne Vleghels:
    29 juni 2022