Dag 6 You Can't Always Get What You Want!

22 juni 2022 - Green River, Utah, Verenigde Staten

Vandaag zou het een speciale dag gaan worden, want ik zou een heel eind over een gravelweg moeten rijden.
Mijn doel was om naar de Five Hole Arch cq  Collonade Arch te gaan. Dan parkeren en via een trail bij de Arch zien te komen.
Voor de zekerheid had ik de coördinaten ook in mijn gps gezet zodat ik niet fout kon rijden.
Alles ging voorspoedig en het rijden op die weg viel best wel mee, maar ik zag ook al dat door de wind van de afgelopen tijd al kleine zandhoopjes waren ontstaan.
En ja hoor na ongeveer 10 mijl zag ik een echte grote zandhoop liggen.
Voor de zekerheid maar even gestopt en te voet de hoogte van de zandhoop bekeken.
Ok, wie weet had het wel gekund maar ik wilde geen enkel risico nemen en heb mijn gezond verstand een keer gebruikt en toen heb ik afgehaakt.
Heel jammer want het is echt een wonderschone Arch.
Ok , doorgaan en op naar het volgende , de Wild Horse Window was makkelijker te bereiken en daarvoor moest ik ook een trail doen.
Gelukkig een korte maar wel een waar je weer flink voor moest afdalen en klimmen.
En het was om 8.30 al snikheet maar toen ik eenmaal de bocht omkwam zag ik de 2 hole arch met een gat in het plafond.
Wauw wat gaaf zeg , zo mooi om die blauwe lucht erdoor heen te zien.
En ik was er weer alleen , alles op mijn gemak  bekeken en foto’s genomen .
Nog een tijdje van de rust en het uitzicht genoten en toen was het tijd voor het volgende op mijn programma.
In deze streek ben ik al wat vaker geweest maar ik had de Goblin Valley SP altijd links laten liggen.
Nu was het er eindelijk  tijd voor om hier eens rond te wandelen.
In dit park staan duizenden rots figuren  waar je vrij tussendoor mag rondlopen .
Er zijn wel wat trails maar ik had ervoor gekozen om kris kras er doorheen te lopen.
Vroeger heette dit park Mushroom Valley want je ziet in de rots figuren ook veel paddenstoelen maar ook kleine kabouters vandaar de nieuwe naam Goblin.
Toch wel de moeite waard !
Ondanks dat het nog vroeg in de middag was had ik zoiets van ik ga alvast naar mijn motel in Green River dan kan ik alles weer even via internet bekijken en updaten.
Ik ga vanavond nog proberen om te kijken of ik morgen toch via de noordkant  bij Five Hole Arch kan komen . Maar dat lezen jullie morgen weer!

Have a nice day!

1. Carla:
    23 juni 2022
    Wat een mooie foto’s weer
  2. Anthony de Wit:
    23 juni 2022
    Ze zijn weer prachtig de foto's.
  3. Jane:
    Wat is het mooi daar!!
  4. Eric:
    23 juni 2022
    Wat een prachtig gebied idd met zoveel verschillende landschappen zo dicht bijelkaar. De arches vind ik wel het mooist. Toen wij daar waren was het best druk en nu had je het terrein voor jou alleen, rustige seizoen periode blijkbaar. Ik kijk uit naar de volgende mooie foto’s
  5. José:
    23 juni 2022
    Wow, dit zijn echt magische plekken en wat is er een hoop te zien! De Two Hole Arch foto’s zijn amazing, zo mooi!
    De Goblin Valley is ook heel bijzonder, je ziet inderdaad overal gezichten in die rots formaties. Ik neem aan dat door de tijd heen deze vormen en formaties veranderen door de weersomstandigheden.
    Hopelijk kun je morgen alsnog bij de Collonade Arch komen zonder zandhopen op de weg, we gaan het horen. Hoop dat je lekker kunt slapen en dat je morgen weer een mooie dag mag beleven. Take care
  6. Caroline:
    23 juni 2022
    Goed dat je je gezond verstand hebt aangesproken! Je zou er maar komen vast te staan voor ik weet niet hoe lang.....je hebt het verder goed opgevuld en een keer lekker op tijd in je hotel zijn, is ook niets mis mee. Op tijd een rustmoment inlassen is belangrijk! CU later alligator XXX
  7. Dirk:
    23 juni 2022
    Mooi hoor al die figuren en bijna figuren.
    Die poppengroep en die thump gaaf.
  8. Theo:
    23 juni 2022
    Dick, prachtige foto’s en jouw gezond verstand 😉 dat je hebt gebruikt vind ik ook heel bijzonder !! Je rijdt dan wel in een jeep maar ook die heeft zijn beperkingen hè
  9. Nannie Beijaerts:
    24 juni 2022
    Ook ik ben blij dat je een keer je gezond verstand hebt gebruikt...hopelijk blijf je dat doen!
    Prachtige foto's weer. Een goede nacht en op naar het volgende avontuur!
  10. Anne Wedzinga:
    24 juni 2022
    Wat een gave foto's weer Dick. Ik geniet hier zo van!