Dag 12 Around The Lake

28 juni 2022 - Dubois, Wyoming, Verenigde Staten

Vanochtend was het nog best wel koud. Je kan dus al merken dat je in de buurt van de bergen zit.
Eerst even een warme douche genomen en daarna alle spullen in de auto gedaan.
Tijd voor het ontbijt , ik had zelf niks meer in huis dus ging ik even kijken wat ze voor me hadden.
Niet veel soeps ,dus heb ik een warme burrito ham-kaas-ei genomen en voor amerika een lekkere bak koffie.
En toen kon ik er weer tegenaan , op weg naar de Green River Lakes Trailhead.
Op zich een mooie route door het binnenland maar opeens werd het een dirt road en een gemene ook!
A Rocky one met heel veel stof , dus bleef ik echt wel honderd meter bij mijn voorganger vandaan.
Onderweg kwam ik nog echte veedrijvers te paard tegen , geweldig om te zien hoe ze de koeien bij elkaar dreven.
Helaas vergeten een foto te nemen van de cowboys.
Na 12 miles stof rijden kwam ik eindelijk bij de Parking aan en dan ga ik me voorbereiden voor de hike.
Wat een prachtige omgeving toch weer en je kon zien dat de Amerikaan het ook had ontdekt want er werd heel veel wild gekampeerd.
En dat in berengebied!
De wandeling was weer zo super mooi , heerlijk op mijn gemakje in het zonnetje genoten van het meer en ook vooral van het uitzicht .
Ik had verwacht dat het makkelijke hike zou zijn ,maar daar kwam ik al snel achter dat er weer heel veel geklommen moest worden.
Deze keer wel wat andere hikers tegen gekomen onderweg en uiteindelijk gaf de gps 15,3 km aan.
Ja en toen , ik had op mijn programma staan om de Union Pass Road te gaan rijden.
Maar dat is dus ook zo’n rocky road , van maar liefst 70 miles.
Als ik deze niet zou nemen dan zou ik 2 uur langer onderweg geweest zijn.
Nou het begin was een verschrikking , schudde schudde maar, pffff wat een ellende.
Na pas 20 miles werd de weg enigszins beter en kon ik ook meer genieten van het uitzicht, want je gaat dus wel de bergen over.
Het was dus een goede gok en daardoor was ik eerder in mijn Motel.
Bij de diner kwam er een groep mannen binnen en 1 daarvan had in zijn holster een Colt.
Daar kijk je dan wel even van op. Ik vraag me dan ook af waarom heeft hij die bij zich?
De vogel op de foto is volgens mij een blauwe sneeuwhoen , eerst dacht ik aan een vrouwtjes fazant.

Morgen staat er weer een zware trail op de agenda en om een beetje op tijd te beginnen probeer ik om 6 uur weg te rijden.

Enjoy Your Day!

1. Michael:
    Great landscape you found ❣️
    Regards
  2. José:
    29 juni 2022
    Wat een prachtige dag weer. Een welkome afwisseling om water te zien na al de stof van de vorige dagen.
    Prachtig blauw die lucht en het water, alsof je in Nieuw Zeeland bent.
    Tja, kan me voorstellen dat het niet prettig voelt om iemand met een Colt in holster te zien binnenkomen, ik zou dan ook niet meer zo lekker zitten. Gelukkig zijn wij daar niet aan gewend!
    Mooie vogels en dieren op je pad tegengekomen!
    Slaap lekker, want zo te horen moet je morgen weer aan de bak!
  3. Jane:
    29 juni 2022
    Weer een heel ander landschap! Prachtig!
  4. Caroline:
    29 juni 2022
    Mooi om het verschil te zien van omgeving van een paar dagen geleden en waar je nu bent. Dit is ook weer heel mooi! Veel groen, mountains, water en ook weer mooie blauwe luchten! Het lijkt wat op the Rocky Mountains.
    Op moment dat ik dit schrijf, zit jij in dromenland misschien verwikkelt in een "gunfight" met Clint Eastwood en ga je straks weer op weg naar weer een actieve en inspannende dag! Benieuwd naar je belevenissen! XXX
  5. Miranda:
    29 juni 2022
    Wat een bijzondere cowboy achtinge sfeer straalt dit uit. Heel mooi om te zien 😍
  6. Eric:
    29 juni 2022
    Inderdaad weer een heel ander landschap, maar ook mooi om te zien. Wel een gevaarlijke omgeving met al die beren en gunman
  7. Anne Wedzinga:
    29 juni 2022
    Wat een prachtig landschap en het weer zit je ook mee. Advies: aai de beer niet! :-)